Hamster iFokus

Hamster

Etiketterguldhamsterbeteendeuppfödning
Läst 139 ggr
Nelliemm
2021-07-27 00:17
0

Hamsterunge

Hejsan. I början på förra veckan så fick en hamster som jag tagit över 11 ungar. Tyvärr dödade hon 10 av ungarna i fredags men en överlevde utan skador.
Denna hamster är väldigt understimulerad och har hur mycket energi som helst, så hon hoppar gärna mot samlaburens väggar och är helt hysterisk.
Denna hamster har dock tagit väl hand om den enda ungen hon har kvar- framtills idag.
Idag ser jag hur ungen är utanför boet och mamman bryr sig inte om ungen alls, hon trampade tillomed på ungen och struntade i den fullständigt.
Hur ska jag göra nu? Vad kan jag göra för att lugna mamman? Jag vill ju inte att det ska hända samma med denna unge som det hände med dens syskon..

Cireea
2021-07-27 01:14
1

Tråkigt nog så kan du inte göra så mycket om honan inte vill ta till sig ungen. Är hon understimulerad kan du testa ta ut henne för rastning en stund varje kväll men vill hon inte ta hand om bebisen så får du låta naturen ha sin gång.

Med tanke på att hon själv kullade bort så pass många ungar så är det tydligt att hon inte är mogen för en kull. Alternativt så är hon en sån hona som helt enkelt inte vill ha ungar och då spelar ålder ingen roll.

"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Todays fortune: You're shit out of luck

• Redigerat 2021-07-27 01:17 av Cireea