Hamster iFokus

Hamster

Etiketterguldhamsterbeteendehamster
Läst 239 ggr
HaMsTeRpLaMsTeR123
0

Uttråkad guldhamster

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej! Under dem senaste dagarna har jag varit borta så några andra har tagit hand om min hamster. När jag ikväll kom tillbaka så har hon verkat jätte uttråkad och tuggat på lister mycket mer än hon brukar. Har ni något tips på hur jag kan göra det roligare för henne?

Jag satte en toarulle som skydd för en av listerna som hon tuggar mest på och den är snart uppäten.. ( 7 min har gått..)

Tack för svar☺️

HaMsTeRpLaMsTeR123
0

( hon känns helt annorlunda ) har ni något förslag på vad som kan ha hänt?

HaMsTeRpLaMsTeR123
0

Håller på att ändra om i buren för att se om det hjälper 😕

Cireea
0

Låter som att hon bara är lite understimulerad. Ge lite mer miljöberikning både i och utanför buren så hon får utlopp för sin energi, eftersom hon är en sån som tuggar så släng i mer att tugga på.

"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Todays fortune: You're shit out of luck

HaMsTeRpLaMsTeR123
0

Okej. 😃 som vad tillexempel? Hon har whimses och äppelpinnar..

Cireea
0

Kartonger brukar vara uppskattat.
Jag slänger i alla möjliga kartonger som vi har hemma. Allt från cornflakes till popcorn- eller äggkartonger.

HaMsTeRpLaMsTeR123
0

Okej ska se om jag hittar några ☺️

Cireea
0

Testa annars med en grävlåda med några extra goda nötter eller något som du gömt nere bland grävmaterialet. Brukar vara uppskattat om man blandar exempelvis Sand längre ner och reptil soil eller coconut soil ovanpå. Rikligt lager, vi pratar alltså typ 30-40cm med bara grävmaterial 😊

Kristinaeng
0

Är det någon som vet om det finns någon uppfödare av guldhamster i Sundsvall …..

91Marran
1

#8 Gör en egen tråd och fråga.

Mvh
Mig

HaMsTeRpLaMsTeR123
0

#7: åh vilken bra idé! Har tänkt köpa något sånt där men har inte gjort det än. Ska kanske testa :D
Sen tror jag också att jag ska köpa någon blomblandning som man kan strö ut.

• Redigerat 2021-07-27 16:10 av Herveaux
HaMsTeRpLaMsTeR123
0

Hur blev all text så stor? ( det var inte med meningen ) 😂😬😅

Herveaux
0

#11: Så, krympte ner texten. 😊 Texten vart stor för att det var ett mellanslag mellan "#" och 7:an.

// Harley

HaMsTeRpLaMsTeR123
0

Jaha.. heheh tack😅😅