Hamster iFokus

Hamster

Etiketterguldhamsterburarinspiration
Läst 205 ggr
Caaroliin
2021-07-26 18:01
0

Tak till samla?

Någon som har tips på vad man kan ha som tak på Samla 130?
Inget komplicerat som är svårt att göra.
Har borrat hål i locket, men det blir väldigt små hål, och plasten spricker dessutom.

Cireea
2021-07-26 19:47
0

Jag skulle skära ut ett hål i det lock som medföljer, använd exempelvis med lödpenna, och lägg ett nät ovanpå. Det tar tid men blir bra. Sedan gör du små hål runt det stora för att fästa nätet med exempelvis ståltråd eller buntband.

Nät hittar du på exempelvis Granngården eller Jula.

Här har du en länk med fler tips också:
https://hamster.ifokus.se/discussion/1369069/gora-egen-bur-eller-transportbur

"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Todays fortune: You're shit out of luck

Välkommen till Sveriges bästa, och kanske det största, hamsterforum! Här hos oss finns massor av intressanta diskussioner, artiklar och tävlingar inom många olika ämnen, som avel, genetik, hälsa, kosthållning mm. Hamster.ifokus är helt fristående ifrån alla klubbar /föreningar. Välkommen in du också! Och det bästa är att det kostar inget att vara medlem.
Caaroliin
2021-07-26 21:54
0

Tack för tipset!
Behövs det nät? Kanske det räcker att skära ut ett hål i mitten av locket bara?
Då kan hon inte ta sig ur buren och får ändå ventilation.

91Marran
2021-07-26 22:08
0

#2 Jag hade ett hål i taket utan nät. Ett rätt litet hål. Men hamster lyckades rymma och försvann. Det var den stora samlalådan. Så jag hade använt nät eller galler.

Mvh
Mig

Cireea
2021-07-26 23:14
1

Absolut nät på, hamstrar är smarta och fyndiga så om dom vill upp kommer dom lösa det.

Dessutom krävs det stora hål i locket för god luft i buren. Bara borrhål eller små hål räcker inte. Så absolut stort hål med nät över.

"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Todays fortune: You're shit out of luck

aliis
2021-07-28 12:19
2
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ett tips är att använda en ram (tex en ram från ikea) och sätta i nätet, sedan kan du antingen skruva eller häfta fast ramen i plastlocket. Skickar med en bild på mitt lock :)

Herveaux
2021-07-28 21:39
0

#5: Tjusigt! 😊

// Harley