Hamster iFokus

Hamster

Etiketterguldhamsteruppfödning
Läst 249 ggr
Sofie.kempe
2021-07-17 21:07
0

Uppfödarnamn

Hej! Jag o min vän håller på att starta upp vår första uppfödning av guldhamster!
Men vi kommer inte på något uppfödarnamn.
Någon som har några bra förslag ? . :)

Herveaux
2021-07-17 21:33
0

#0: Vilka spännande planer! Kommer avelsdjuren från butik eller från uppfödare och har stamtavla?

Inspo till uppfödarnamn kan tex vara ett namn på en plats i eller i närheten av er hemort. (Här där jag bor finns tex ett ställe som heter Pepparkaksudden vilket jag tycker är rätt så gulligt. 😄) En kombo/mix av era för-, efternamn eller smeknamn. Något gemensamt som du och din vän gillar eller älskar, här kan ni verkligen låta fantasin flöda fritt.

Uppfödarkartan kan ni dubbelkolla att ingen annan har det namn ni funderar på.

// Harley

Karta över uppfödare av både gerbil och hamster. Nålarna på kartan är inte satta exakt på uppfödarens adress, utan bara i den stad de föder upp. Vill man ha mer information får man ta kontakt med respektive uppfödare. I menyn till vänster kan ni själv välja att bocka i eller ur de olika arterna för en lättare översikt.
  • Redigerat 2021-07-17 21:38 av Herveaux
Cireea
2021-07-17 22:31
0

Mitt uppfödarnamn kom från mitt intresse för gamla religioner/mytologier. Eyos är en liten modifiering av namnet Eos som är gryningens gudinna i grekisk mytologi.

Tänk på att om ni ska registrera uppfödningen i en förening så brukar föreningarna ha lite regler kring prefix (uppfödarnamn) och exempelvis SHF tillåter inte att man som vänner reggar sin uppfödning tillsammans. Vet inte om SHS har någon regel för det, men det kan ni alltid kika upp.

"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Todays fortune: You're shit out of luck

• Redigerat 2021-07-17 22:39 av Cireea
Sofie.kempe
2021-07-22 23:41
0

#1: avelsdjuren kommer ifrån uppfödare :)
Och dom har fina stamtavlor . Det har jag inte tänkt på det ska jag faktiskt kolla om vi har något speciellt gör vår kommun haha .

Men pepparkaksudden lät ju super gulligt !

Sofie.kempe
2021-07-22 23:43
0

#2: registrering är klart tanken är. Har fått dåligt bemötande på SHF så det blir att vi kommer bli medlemmar på SHS istället :)

Cireea
2021-07-23 01:11
0

#4 Oj, supertrist att du fått dåligt bemötande. Får jag fråga vad som hände?

Kika med SHS hur det ser ut med prefix samt om två vänner får registrera sig på samma uppfödning, om du inte redan gjort det alltså. 😊

Sofie.kempe
2021-07-23 11:14
0

#5: blev medlem för ca 3.5 vecka inget har hänt än.. ingen svarar på mina mejl och svarar dom får jag så korta och dryga svar..

Men IDAG fick jag svar. Tänkte att jag skulle göra :)

Cireea
2021-07-23 14:15
1

#6 Tänk på att det är mitt i sommaren med semestertider.
Är extra mycket för henne som sköter medlemsservice att göra då det är utställning imorgon och hon haft fullt upp med det.

Så försök ha lite förståelse för att det bara är mycket att göra och semestertider vilket gör att svar dröjer 🌸

• Redigerat 2021-07-23 14:16 av Cireea
Denna kommentar har tagits bort.