Min hamster är lite rädd för mig
Hej har haft en hamster (nina) i 3 månader
Jag har inga problem med att lyfta och gosa med henne fast när hon är som aktivast då är hon lite rädd för mig vill gärna ha lite tips så Nina trivs
Nu vet jag inte riktigt hur just din hamster beter sig men försök att låta hamstern vänja sig vid din hand genom att bara ha den i buren. Och låt alltid hamstern välja att komma upp.😊
Tack för svaret
Frågar jag med här om det är ok.. :) Kiwi, min hamster vill hela tiden ut till lekrummet och då så hoppar hon till och med på väggarna för att få komma ut. När jag sedan tar ner handen så kommer hon direkt och klättrar upp, då kan jag gosa med henne. Men när jag sätter ner henne på marken så springer hon genast iväg och blir typ rädd för mig. Hon har varit såhär i cirka en månad. Var inte så innan.
Det är 13 dagar kvar till hon fyller 5 månader. Kan det vara för att hon är i en tonårsperiod? Finns det något jag kan göra? För hon är ju inte rädd för lekrummet eftersom hon själv vill ut( hon vet att hon hamnar där när jag plockar upp henne )
Har inte varit med om detta. Ingen av mina är de minste rädda så har tyvärr inga tips :/
Okej, det har gått över nu🥳 hon var väl i någon slags hamster period😅