Hur får man bort en vagel?
Min hamster har fått en vagel vid sitt öga som är jag tror är inflammerad och jag undrar om jag kan ta bort den själv eller om jag måste åka till veterinären och om jag behöver åka till veterinären vet ni något ställe i Lund eller Malmö som är billigt. Hade en hamster förut som hade en vagel som jag tvätta med ljummet vatten men då blev det typ värre och det kom var i ögat och hon kunde knappt öppna ögat. Har någon tips tacksam för svar😄
- Redigerat 2021-06-27 00:10 av Cireea
Det bör du uppsöka veterinär för det, allra helst om den är inflammerad. Då kan det behövas medicin.
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Todays fortune: You're shit out of luck
Okej men problemet är att jag hittar typ ingen veterinär som tar emot hamstrar i närheten av mig och jag har ingen bil så jag vet inte riktigt hur jag ska göra.😞
#2 Taxi, buss, tåg.
Det är sånt man får räkna med när man skaffar ett djur 😊
Ja det är ju sant men vet du när någon veterinär i Lund eller Malmö.😄
Kan även tillägga att hon har svårt att öppna ögat och det rinner från det men ska prata med min mamma ikväll.🙃
#5 Det finns många veterinärer i Lund. Bara ring runt. Vänta inte till ikväll!
Mvh
Mig
Google är bra för att kolla upp och få en överblick över veterinärklinker i närområdet och ungefärliga priser, ringa så fort som möjligt för råd och tidsbokning. Ögon är känsliga och kan ofta göra väldigt ont för djuren så se till att få det undersökt och behandlat så fort som möjligt.
- Redigerat 2021-06-27 15:49 av Loviiisa
#4 Då jag inte bor i närheten så har jag noll koll på veterinärer i ditt område. Du får ringa runt och hitta någon som kan hjälpa.
Utifrån din beskrivning har du väntat alldeles för länge redan med tanke på ögats tillstånd. Åk in snarast!
Priset är mindre viktigt. Hamstern kan bli blind på det ögat om det fortsätter så här.
Mvh
Mig
Vet inte hur jag ska börja.😕 Det var ju ett tag sen jag skrev här men jag har inte vågat skriva något för haft en sån ångest över att jag antagligen kommer få så himla mycket hat för detta men nu ska jag berätta vad som hände. Jag kommer inte ihåg allt för det var ju som sagt ett tag sen. Detta kanske låter typ som en bortförklaring eller jag vet inte men iallafall så hann jag inte kolla vad ni hade skrivit för att jag var tvungen att åka iväg så jag hade inte sett vad ni hade skrivit. Och det var rätt så sent på kvällen när jag såg vad ni hade skrivit och min mamma gick inte med på att åka in till veterinären för att vi inte har ekonomi till det. Men jag började även tvätta hennes öga med ljummet vatten ganska ofta kommer inte riktigt ihåg hur ofta men typ var tredje timme. Dan efter så kolla till hennes öga och jag var beredd på att åka till veterinären men till min förvåning så var det knappt någon vagel kvar den var ungefär 3 fjärdedelar mindre en dagen innan. Så jag tänkte att jag skulle avvakta lite och fortsatte att tvätta och sent på eftermiddagen sundes den inte alls så mycket. Och sen efter någon vecka så syntes det inte ens att hon hade haft någon vagel jag kan skicka en bild hur det ser ut nu. Okej jag VET jag gjorde fel och jag har verkligen haft skuldkänslor för detta men jag vill alltid mina djurs bästa men mina föräldrar är skilda och min pappa inte alls det bra med pengar och jag fick liksom ta över hamstern av mina kusiner och hon hade haft det ganska dåligt där tyvärr. Hoppas ni ändå förstår snälla hata inte så mycket 😕😞🙏