Tider de är vakna?
Ville bara fråga hur det ser ut för er, alla säger att hamster inte är ett barnvänligt djur för att de är nattaktiva men vår hamster har de perfekta tidsintervallerna. Vi har haft honom en vecka nu.
Han kommer gärna ut och hälsar på oss när vi kommer hem ca 16-17 vill gärna upp i handen och gosa o springa lite. Sedan släpper vi ner honom och vid sju lägger han sig igen för att komma upp vid ca 22 han kommer även ut på morgonen och vill ha gos innan vi åker iväg vid sju. Så jag hade inte kunnat önska mig något annat och hoppas att det håller i sig även när han blir äldre 🙈. Perfekt att han sover när vi ändå inte är hemma.
Hur gör era hamstrar?
(bovaddet är borta och mineralstenen, detta var den dagen vi fick hem honom och han har två samla lådor 130l att roa sig i)
- Redigerat 2021-06-14 17:45 av MILLIMOLLI
Dvärghamstrar är generellt sett lite mer aktiv flera tider under dygnet medan guldhamstrar är mer aktiv under sena kvällar och nätter.
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Todays fortune: You're shit out of luck
Min brukar vakna vid cirka nio till halv tio på kvällen😊 ( guldhamster snart vuxen)
min hamster vaknar halv tio på kvällen och är vaken typ hela natten sedan sover han till typ 8-9 tiden på morgonen :)
min hamster (guldhamster) sover till 7 på morgonen och sen sover hon till 9 på kvällen
Det är skillnad på dvärghamstrar och guldhamstrar vilka vakentider de har.
Vår dvärghamster brukade vakna och vara aktiv från kl 16 ca. Hon kunde också vakna och komma ut en sväng mitt på dagen.
Vår guldhamster däremot vaknar först vid 20-21.
Hon lämnar aldrig sitt hus dagtid.
- Redigerat 2021-06-28 19:07 av Caaroliin
Vi har haft vår guldhamster Totte i 11 dagar nu och varje kväll vaknar han runt kl 21.
Då går han upp och äter, dricker och utforskar buren lite, sen går han och lägger sig igen i ca 30-60 minuter.
Man ser dock aldrig röken av honom under dagtid.