Hamster iFokus

Hamster

Etiketterrysk-vintervitdvärghamsterallmäntskötseldoftkörtel
Läst 212 ggr
hamster.Harry
0

kiss som luktar illa

min dvärghamster hane är ca 2 mån, nu och den senaste månaden har jag märkt att hans kiss luktar väldigt illa. Ska det vara så elr kan man göra nåt ?

tack för svaren på förhand mvh //Vilma 
Cireea
1

Är det urinen i sig som luktar mycket eller är det att platsen han kissar på?

Är det urinen som ändrat i lukt kan det vara värt att kolla upp, bara för att utesluta eventuell sjukdom. Handlar det istället om att hans toa/toahörn luktar mer så kan det helt enkelt behöva städas med jämnare mellanrum.

Kan dock också handla om att hans urin helt enkelt ändrats i takt med att han växt och att den därför kan lukta annorlunda nu. Är svårt att säga när man själv inte följt förändringen och kan avgöra om det är en normal förändring eller om det är en extrem förändring.

"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Todays fortune: You're shit out of luck

hamster.Harry
0

#1: Det är urinet, kom sakta men säkert fram när han blev större. Men har ju aldrig haft hamster tidigare så kan ju vara jag som bara har svårt för dofter. Själv gissar jag på att det är jag som inbillar mig , det kanske ska lukta så men jag vet inte vill bara höra om det någon annan som upplevt samma sak . Och annars ska jag nog kolla upp det
:)
tack för svaret !

Cireea
1

#2 Då låter det som att urinen ändrat karaktär på grund av förändringar i kroppen i samband med att han växt.

Hamster..zoo123
1

Är det en campbell låter det inte bra🤧
Det kan vara tecken på diabetes då:) då
de dör av det… dricker den mycket? Kissar den mycket? Trött hela tiden? (även på natten)
Då är det diabetes. Men avliva inte direkt gör bara om den börjar må jättedåligt. Köp då in torkade mjölmaskar det kan hjälpa lite.
Stämmer inget av det där upp? Då kan du lukta på spånet du har i buren, det kan gått fel i produktionen , då det luktar väldigt surt.

Cireea
4

#4 Du bör nog läsa igenom trådarna innan du kommenterar 🙂
Det gäller inte en Campbell. TS har redan sagt att hen ska kolla upp det men att det lutar mot att kisset bara ändrat karaktär sedan hamstern växt och genomgått hormonella förändringar.

Utöver det är tråden från juni så jag tror nog TS redan kollat upp hamstern om det hade behövts.

• Redigerat 2021-08-17 19:33 av Cireea
Hamster..zoo123
1

#4: okej vad bra🤗