Tassen är röd
Min hamster brukar springa i en boll men denhära gången klämmde hon tassen och en "tå" är röd. Vad ska jag göra?
Hamstrar ska inte använda bollar att springa i från första början. Håll koll och se hur det ser ut i morgon.
Mvh
Mig
Detta är en av flera anledningar till varför man inte ska använda springbollar till sina hamstrar. Dom är totalt olämpliga.
Som #1 skriver så håll koll och se hur det utvecklar sig. Blir det värre bör du genast åka till veterinär för hjälp.
Och kasta den där bollen!
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Todays fortune: You're shit out of luck
#1: Men den har så roligt. Finns det ett annat sätt för hamstern att springa mycket?
#2: Men den har så roligt. Finns det ett annat sätt för hamstern att springa mycket?
Hamster bollar som du då såg är farliga för hamstern. Till exempel så kan dem fastna. Som din hade oturen att göra. Dem blir stressade, kan springa in i saker plus att det är dålig ventilation.
Du kan istället testa att rasta din hamster i ett hamster säkert rum eller lekhage. Där i kan du sätta hus och olika gömmor.
- Redigerat 2021-05-19 07:13 av HaMsTeRpLaMsTeR123
#4 Hur kan du avgöra att hamstern "har roligt"?
Rasta hamstern i en hage istället med massor att göra. Rekommenderar antingen två pallkragar på varandra eller plexiglas från Biltema som du sätter ihop så storleken blir som du vill.
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Todays fortune: You're shit out of luck
#4: de är nyfikna, en hamster kan lika gärna springa in i ett kylskåp fast det betyder inte att den gillar att vara i kylskåpet. Bollen gör att den blir stressad