Eyos kull 29
Då var det dags för en ny kulltråd här inne på Hif. Denna gång är det min 29:e kull som ni kommer få följa. Kullen mamma är från en tidigare kull, även den har ni fått följa här på Hif i tråden Eyos kull 27.
Kullen var beräknad att födas idag den 27/4 men precis som jag misstänkte födde Yin en dag tidigare. När jag kikade till henne igår mitt på dagen hade hon redan börjat föda och jag kände direkt lukten av bebisar. Förlossningen var problemfri och hon ligger så fint hos sina bebisar. 🌸
Far: Artic Butterfly Mighty Mosaic (normalfärgad dominant spot, korthår)
Mor: Eyos Yin (silversobel, långhår rex)
Förväntade färger: normalfärgad, silvergrå
Eventuellt: cinnamon, silvergrå rö, creme, offwhite, creme rö, offwhite rö
Hårlag/teckningar: umb, dominant spot, långhår, korthår
Eventuellt rex, annars blir alla rexbärare
På bild ser ni mamma Yin, hon är en riktig liten nallebjörn. Genomgo och härlig på alla sätt och vis.
Man kan följa kullen via min hemsida också: https://eyosuppfodning.weebly.com/aktuella.html
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Todays fortune: You're shit out of luck
- Redigerat 2021-04-27 23:32 av Cireea
Åh så härligt! Ser fram emot att få se alla bebisarna då de blir äldre 😍 Både Mosaic och Yin har så otroligt fina färger och är så oerhört söta båda två 🥰 Hoppas allt går vägen nu för Yin och hennes småttingar!
Grattis!🥰
Det ligger ett litet gäng i boet, tyvärr ingen ds hona som jag behöver ur denna kombination. Lutar mot att jag inte behåller någon denna gång utan parar om Yin med en annan ds hane i höst i hopp om rex ds.
Kommer lite bilder nästa vecka! 🥰
#6: Ah, synd att det inte blev någon ds hona ur kullen. Men hoppas på att det kommer något i höst hos Yin, kanske blir det några rex ds! 😍
#7 Sånt som händer, man kan inte alltid räkna med att det kommer det man ska ha i en kull. 😅Håller tummarna för att nästa kull på Yin får bättre utfall.
#8 Ja, precis. 😅Men håller tummarna för att det kanske dyker upp något mer eftertraktat i nästa kull!
#9 Nämen vilka sötnosar! 😍
Åh så söta dem är😍
Efter planering, planering och ännu lite mer planering har jag kommit fram till att spara dominant spot hanen. Han är fel färgkategori, svartbaserad, men då jag främst kommer hålla min ds-avel inom det vilttecknade då ds ser bäst ut på vilttecknade djur så kommer han kunna användas ändå mot målet rex ds.
Jag insåg helt enkelt att målet rex ds är viktigare än att hanen råkar vara i fel färg. Så länge han paras med vilttecknad hona så kvittar det!
Fler bilder kommer inom några dagar!
❤️❤️
Alla är ju så söta!
#16 Ja dom är ljuvliga! 🌸
Trodde dominant spot-hanen var svart/silversvart ds men det verkar faktiskt att han snarare är en silvergrå umb dominant spot och med den väldigt ovanliga teckningen mosaik. Häftigt!
- Redigerat 2021-05-18 21:23 av Cireea