Underviktig hamster?
Min guldis hona på 10 månader (15 cm) har plötsligt blivit jättesmala! Hon väger ungefär 98-99 gram men hon är nästan bara skull och ben! För några dagar sedan var hon helt normal men nu vet jag inte vad som hänt. Vi har kollat på hennes tänder som var helt normala och hon tuggar snällt i sig gurka, men när jag fyller på hennes mat så tar hon det inte. (Hon brukar hamstra allt till hennes hus) vet inte vad detta kan bero på men vi har nu idag börjat ge henne nötter och fröblandning. Vet inte vad detta kan bero på men om ni har något förslag på hur man kan göra för att hon ska gå upp i vikt så får nu gärna tipsa mig // orolig hamaterägare
13 åring djurägare!
Skull=Skin
13 åring djurägare!
Jag skulle råda dig att kontakta veterinär som får undersöka henne, det är inte normalt eller bra att en hamster rasar i vikt och är undernärd.
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Todays fortune: You're shit out of luck
#2: som det ser ut nu är hon påväg uppåt igen! Hon vägde igår 98 och nu väger hon 104 så det går uppåt. Vet inte om vågen går fel eller om dem kan gå upp i vikt så snabbt naturligt. Hon hade ingen mat i kinderna så hon kanske var snabb bara haha
13 åring djurägare!
#3 Det är inte normalt när en hamster pendlar i vikt drastiskt eller när dom inte äter normalt. Det är tydliga tecken på att allt inte står rätt till.
Åk till veterinären.
Att det skiljer några ynka gram på ett dygn säger ingenting om hamstern går upp i vikt. Några gram kan dom pendla samma dag beroende på om dom nyss ätit eller gjort sina behov.
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Todays fortune: You're shit out of luck
- Redigerat 2021-04-20 17:11 av Cireea