Vad använder ni som bottenmaterial?
Jag undrar lite om det här med bottenmterial till hamstern. Själv så har jag just nu hampa strö till en och alspån till en men undrar om ni har några synpunkter på vad som är det bästa? Har haft carefresh men min långhåriga hane blev lite allergisk så jag fick byta till något annat. Vet att kutterspån inte ska vara så bra då det dammar väldigt mycket så jag har försökt hålla mig borta från det. Vad använder ni??
Chipsi Extra eller Alspån använder jag.
Undviker Hampa/Lättströ numer då det dammar en del.
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Todays fortune: You're shit out of luck
Jag visste inte att hampa dammade, köpte en enorm förpackning häromdagen då jag läst att de skulle vara dammfritt :/
#2 Tyvärr inte. Brukar lägga sig ett fint lager med damm över exempelvis burväggar och inredning. Man kan även se fina små partiklar i burens botten.
Jag använder kaytee clean and cosy blandat med alspån:) är det något jag borde byta från? Min hamster mår helt okej. Har för mig att alspån var med på din Bottenmaterial lista och kaytee clean and cosy är som care fresh 😊
#4: du behöver inte undvika dem, det är toppen!
Jag har carefresh, kaytee clean and cosy, hampaströ
Jag använde carefresh och safebed när jag hade hamster.
Mvh
Mig
#4 Alla bra Bottenmaterial finns givetvis inte listade i min artikel, men den du nämner är säker och bra.
Okej tack🙌🏼 Alltid bra att vara på den säkra sidan
Jag använder kutterspån, dammfritt från granngården. Jag måste säga att det verkligen är en stor skillnad mellan vanligt kutterspån och dammfritt kutterspån!
Vänliga hälsningar