Gammal och troligen döende hamster
Hej!
Min guldhamster är snart 2,5 år gammal och jag tror det börjar bli dags för honom att somna in. Simba har alltid varit väldigt sprallig och pigg och för ungefär två veckor sedan blev han lite segare och ville inte längre ut ur buren utan endast ha uppmärksamhet i den och för några dagar sedan, ungefär 3/4, blev han ännu tröttare.
Han vill endast ligga och sova, går inte upp för att dricka och äter inget eller åtminstone betydligt mindre. Jag har endast fått i honom en gurkskiva och lite nyttigt godis de senaste nätterna.
Jag har fått tagit upp Simba utan problem i mina händer och gosat med honom men han vill ju inte ut direkt. Han har även betydligt försämrad balans, sett honom hamna på sidan 3 av 3 gånger jag sett honom uppe och gåendes i buren.
Tack och lov verkar han inte ha ont eller liknande och han ser frisk ut förutom att pälsen är lite rufsigare och inte lika välskött.
Hade egentligen ingen fråga eller så utan behövde mer skriva av mig, men undrar väl egentligen om det finns något jag kan göra för att underlätta för Simba?
Tycker är detta är jättejobbigt och vill bara det bästa för honom
såklart.
Åk in och avliv Simba om du känner att det är bäst för han, han ska inte behöva lida.
:)
Jag hade åkt in och avlivat. Det är inget liv för en hamster.
Mvh
Mig
Det är jättejobbigt när en familjemedlem blir gammal och man inser att det inte är långt kvar, därför är det jättebra att du känner att du kan använda sajten för att skriva av dig.
Utifrån din beskrivning låter det som att det är dags att hjälpa din hamster att somna in. Åk in med den lille 🌸
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Todays fortune: You're shit out of luck
Hade en gammal gerbil förut såg först att han mådde dåligt sent på en kväll sen nästa dag var han som vanligt 3månader senare gick han bort
Avliva honnom om du ser att han lider vet att det kan vara jobbigt men det är det bästa för djuret