Åldern?
När övergår en bebis hamster till vuxen? Alltså hur gammal är den när den inte är bebis längre?
- Redigerat 2021-05-27 22:41 av Cireea
Alla har ju olika åsikter kring detta, men runt 6 månader
Vänliga hälsningar
Eftersom du lagt till etiketten "guldhamster" så utgår jag från att det är den arten du undrar över. En guldhamster räknas som vuxen när den uppnått en ålder av 5 månader.
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Todays fortune: You're shit out of luck
Vad gäller för dvärghamster?
Jaha 😊 så om den är 5 veckor så är den väl absolut en bebis?
#3 Om man ska gå efter avelsmognad enligt SHF så är det 3-4 mån. som gäller, dock räknas dom som seniorer vid 5 månader i utställningssammanhang hos SHF precis som en guldhamster.
Förstår att detta kan skapa förvirring då senioråldern i utställning börjar vid vuxen ålder medan avelsåldern är betydligt lägre. Men dvärghamstrar räknas som vuxna vid 5 månader dom också trots att avelsåldern är betydligt lägre.
Ville bara förtydliga det så det inte uppstår förvirring då det är lite olika åldrar vid avel och utställning. Detta ser dock ut att vara på väg att ändras så det stämmer bättre överens.
#4 Ja, då har dom precis blivit redo för leverans och är en bebis.
Okej för för någon timme sedan hämtade jag hem en ursöt liten bebis😍❤️ En offwhite
- Redigerat 2021-03-23 20:50 av HaMsTeRpLaMsTeR123
#7 Åhhh, vad fin ❤️ Vem blev det från?
Har för mig att vi pratat om det förr men är lite osäker om det var du eller någon annan 😅
Jaha nej det var inte med mig tror jag inte. Det är en uppfödare i svenska hamsterföreningen..: Lillemor/ i dannäs 😊
#7: Naaaaaaaaw!!! Vilken liten sötnos!😍😍😍
Jag är helt borta!
Ska gå och leta efter mig själv nu.
Om jag kommer tillbaka innan jag kommit tillbaka får du gärna be mig stanna kvar och vänta på mig
#9 Nej såg i en annan tråd att jag blandade ihop dig med en annan. Vad kul, vet vem Lillemor är 😍
😍