Hö i buren
Hej, tänkte lägga in lite hö i lager mellan bottenmaterialet så att han ska kunna ha mer hållbara tunnlar. Jag har dock hört att det kan vara farligt och att hamstern kan sticka sig i ögonen och i kindpåsarna, stämmer det?
#0: Nej du borde inte stoppa ned hö till hamstern. Desto grövre hö du använder desto mer risk finns där att hamstern sticker sig i kindpåsarna. Vill du testa så ska du nog hitta det tunnaste hö att få tag i.
Personligen så tycker jag inte att det låter så bra. Men jag är inte helt säker så vänta tills Cireea svarar, då får du nog ett bättre svar.
Vänliga hälsningar
Vill du använda hö blandat i bottenmaterialet skulle jag rekommendera mjukt ängshö. Du kan även testa höet genom att krama det i handen, det ska inte stickas eller kännas hårt.
Jag vet att ängshö finns på Zooplus, men du kan kika även på din lokala djuraffär om du hellre vill det. Var dock noga med att välja just ängshö och inte vilket hö som helst. "Vanligt" hö är hårdare och vassare, vilket då kan bli problematiskt om hamstern försöker hamstra det.
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Todays fortune: You're shit out of luck
#2: Tack, då kanske jag tar och struntar i höet om jag inte hittar ängshö på min lokala djuraffär.