Hamster iFokus

Hamster

Etiketthamster
Läst 353 ggr
Herveaux
0

Hur valde ni art?

När ni kom fram till vilken art ni ville ha, vad var det som avgjorde till slut?
Vad var det som gjorde att ni fastnade för just den arten?

// Harley

• Redigerat 2021-05-28 20:09 av Herveaux
Cireea
0

Jag övervägde aldrig någon annan art från början utan var helt säker på att det skulle bli en guldhamster. Min syster hade en guldhamsterhona och jag köpte brorsan, det var min första hamster. När jag sedan blev intresserad av avel var det bara guldhamster som intresserade mig.

"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Todays fortune: You're shit out of luck

HaMsTeRpLaMsTeR123
0

Jag läste om alla arter först. Först tänkte jag ha en kinesisk men sen ändrade jag mig till två vintervita. Sennn så ändrade jag mig till en guldhamster för att dem är så otroligt söta( och är solitära) det finns även en uppfödare typ 15 min från där jag bor, och dem har en av mina favoritfärger… creme😍

Och nu ska det komma hem en liten sötis om 2-3 veckor🥳

• Redigerat 2021-03-10 06:42 av HaMsTeRpLaMsTeR123
CupcakeΣ(>Д<)
0

Jag fick min första hamster (guldhamster) när jag var liten.
Senare när jag har köpt hamstrar själv så är det bara guldhamstrar som jag har visat något intresse för. Jag ser inte det gulliga i dvärghamstrar. 😢

Vänliga hälsningar

Prosis123
0

Jag har köpt en guldhamster.Dom är jätte söta och är bra första hamster för dom är lite långsammare och större satt det är lättare att hålla koll på dom.Dvärghamster är snabbare och mindre satt dom är svårare att hålla koll på.😀

anma04
0

Jag funderade först på om vi ville ha dvärghamster eller guldhamster. Det som gjorde att det blev dvärghamster var främst att de verkade ha en lite annan dygnsrytm än de flesta guldhamstrar. Men det kan ju även vara individuellt men det var bland annat det jag gick på.
Kom sen fram till att jag var intresserad av antingen campbells eller vintervita när det gällde dvärghamstrar. Att det blev just vintervita i slutändan berodde på att jag hittade en bra uppfödare av dem.
Jag är jättenöjd, mina vintervita hanar är jättetrevliga att ha och göra med.

Dock skulle jag vilja ha en guldhamster också någon gång, de verkar som ha större personlighet eller vad man ska säga och så är de så söta😊 Men jag har aldrig ägt någon så jag vet inte.