Hamster iFokus

Hamster

Läst 202 ggr
Hampton
0

Ha hamstern inne i kylan

Finns det någonting man kan göra för att ordna värme åt sin hamster? Vi människor kan ju ta en filt, det är jag inte ok med att ge Gulleflickan eftersom hon kan få i sig trådar.

Det är ovanligt kallt just nu, och om det blir så kallt som vi vet att det kan bli i våra trakter, är det inte säkert att vårt värmesystem klarar att hålla nuvarande innetemperatur. Funderar på att fixa värme ‘lapp’ (sådan man kokar) men vet att de inte brukar fungera mer än någon timme.

Dagnykatt
0

Kanske du ändå kunde satsa på värmedyna (sån man kör i mikron) eller läskflaskor med varmvatten inrullad i typ en handduk. Sen kunde du kanske täcka över en del av buren med någon täcke, så inte all värme läcker ut (men inte hela buren så allt syre tar slut).
Annars finns det elektriska värmefiltar som människor kan ligga på eller värmematta som används till krukväxter.
Vet inte, bara några förslag.

Cireea
2

Köp ett elektriskt element. Det har jag som backup och det fungerar toppen.

Inga filtar, handdukar eller dynor inne i buren. Det bäddar för olyckor.

"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Todays fortune: You're shit out of luck

Dagnykatt
0

Men kanske man kunde sätta filtar och dynor runt buren, på utsidan liksom?

Dagnykatt
0

Sen tänkte jag mig nog att buren skulle stå ovanpå värmefilten =D

Hampton
0

#1:

Ja, att ha filtar utanpå är lite vad jag tänkt också på. Bara det inte är stressande för hamstern att plötsligt få burens sidor ‘blockade’ så att säga.

#2: Vårt hus värms upp av elektriska element tillsammans med ved. Dessvärre har proppen gått några gånger, så jag drar mig lite för att skaffa mer el-prylar. Annars är iden verkligen inte dum!