Ta ut hamstern i kylan
En fråga i förebyggande syfte om man skulle behöva ta ut hamstern i kylan, t ex till veterinären eller så: hur håller man hamstern varm i transportburen? Hur känsliga är hamstrar i minusgrader? Blir temperaturskillnaden mellan inomhus och utomhus en chock för dem? Jag antar att man får hålla buren innanför jackan typ?
- Redigerat 2021-05-27 22:43 av Cireea
- Redigerat 2021-02-11 11:03 av Meraxes
Bra fråga! Har själv funderat på detta och ser fram emot svar.
Jag personligen lutar mot hållet att köpa in en varm havresäck/liten dyna som kan kokas och slå in den i tyg, som får ligga i eller utanför buren (beroende på burens storlek).
- Redigerat 2021-02-11 12:05 av Hampton
När jag behövt ta hamster till veterinär och inte kunnat ta bilen så har jag satt transportburen i en ryggsäck med bara en lite glipa öppen. Har då också tagit med filtar som jag lagt runt buren för att isolera. Se till att det är gott om bomaterial och Bottenmaterial i buren. 🙂
Har gått jättebra för mig dom få gånger det behövts. Hamstern har inte reagerat på temperaturskillnaden när man går in eller ut.
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Todays fortune: You're shit out of luck
När jag hämtade upp min senaste hamster så stoppade jag transportburen innanför jackan påväg in och ut ur bilen.
Så det är ett tips om du åker bil till veterinären.
Vänliga hälsningar
Jag satte transportburen i en kylväska. Kylväskor är ju väl isolerade och håller värmen fint för den lilla hamstern. Hade locket på utomhus och glipa öppen i bilen. Om det behövs kan man lägga något emellan transportburen och väggen på kylväskan så att buren inte kasar omkring under färden.