Hamster iFokus

Hamster

Etiketterhälsahamsterdvärghamsterfoder
Läst 154 ggr
issiwah
1

tjock hamster

Hej, min ena hamster Tequila har tyvärr blivit väldigt tjock. Vet att allt är mitt fel, kanske övermatat henne eller kanske gett henne mat som är sämre och därför vill jag fixa detta. Jag undrar vad jag ska ge henne för mat, hur ofta och hur mycket? Hon är en liten dvärghamster på 6 månader och väger just nu 69 gram(!!) Hon rör sig väldigt mycket och är aktiv varje dag. (har alltid varit, skaffade henne när hon var fem veckor) Har minskat maten men vill veta vad ni tycker är bra mat eftersom att jag vet att alla vanliga fröblandningar inte brukar va det bästa att ge. Min andra hamster Kenzo är också en dvärghamster men han väger bara 44 gram och jag ger de samma mängd mat. Han rör sig även mindre än Tequila. Han är 1 år och 6 månader.

Herveaux
0

Cireea har skrivit en bra artikel om Foder till hamster, du hittar den här: https://hamster.ifokus.se/discussion/1429635/foder

// Harley

Välkommen till Sveriges bästa, och kanske det största, hamsterforum! Här hos oss finns massor av intressanta diskussioner, artiklar och tävlingar inom många olika ämnen, som avel, genetik, hälsa, kosthållning mm. Hamster.ifokus är helt fristående ifrån alla klubbar /föreningar. Välkommen in du också! Och det bästa är att det kostar inget att vara medlem.
  • Redigerat 2021-02-09 21:03 av Herveaux