Zooplus..
Jag har alltid varmt rekommenderat Zooplus när folk frågar efter prisvärda sidor med bra tillbehör. Men, det verkar som att det bara blir sämre och sämre utbud?
Nu senast ser jag att plasthjulen från Trixie är borta, bra glasburar och även flera hus och tunnlar som funnits tidigare har försvunnit ur sortimentet.
Var köper ni era tillbehör?
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Todays fortune: You're shit out of luck
Jag har också märkt av att Zooplus sortiment har blivit sämre och med mindre utbud. Vilket är riktigt tråkigt då de verkligen har/har haft väldigt bra produkter hos sig.
Jag har tidgare fram för allt beställt det mesta från Zooplus. Så blir ju verkligen tråkigt nu när deras sortiment har blivit sämre. Men andra internetsidor jag annars ibland beställt från är bland annat Zoobio och Animail. Av de två tycker jag att Zoobio fram för allt har ett ganska så trevligt sortiment med bra saker. Något av likt Zooplus sortiment.
- Redigerat 2021-01-25 03:58 av Robbo&Breton
Jag har hittills bara beställt från just zooplus men som ni säger jag flera saker försvunnit och det bara den senaste månaden.
När jag hade marsvin beställde jag ibland från zoo.se och de verkar ha en del bra till hamstrar med.
Andra sidor jag hittat en del saker på men inte beställt ifrån än är djurmaxi.se animal.se och vetzoo.se.
Hittade denna sida igårkväll och har kollat lite. Ser lovande ut men är inte hundra så tänkte två flugor i en smäll. Jag visar hemsidan och kan få bekräftat om det är bra eller inte :)
Jag har beställt mycket från svenska amazon och aliexpress 😊
Personligen så vägrar jag köpa från amazon med tanke på hur de behandlar sina arbetare samt har (enligt vad jag läst) i skrivet i kontraktet att amazon ska ha exklusiv rätt till varorna eller till det garanterat lägsta priset :/ kommer ihåg hur jag läste artiklar om hur de anställda behandlades. Jag försöker undvika att köpa från ”elaka” företag samt diktaturer (kina exempelvis). Förstår att priset är lockande men ibland är det inte värt det för mig :/
#5: helt ok, upp till var och en 😊
#1 Vet att Animail slagit ihop med VetZoo numer. Ska kika in Zoobio också!
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Todays fortune: You're shit out of luck
Zoo.se tycker jag har bra och roligt utbud😊👍🏻
#7: Jaha, det hade jag ingen aning om. 😅 Men Zoobio kan vara värt att kika in på och se vad de har.
Jag fick ett Mail av zooplus med en enkät och jag var väldigt tydlig med att deras sortiment inom smådjur bör förbättras. Så jag hoppas att de tar till sig kritiken och börjar erbjuda ett större sortiment inom smådjur!
#10 Jag fick också en enkät från Zooplus på mail och skrev också att de borde förbättra sitt smådjursutbud! Och jag skrev även att många saker är slutsålda och har varit länge.
Köper mitt Bottenmaterial hos zooplus. Nu har jag sett att Care fresh är slutsålt hos de.
Nu har arken zoo care fresh så jag behöver inte oroa mig att jag behöver åka långt för att köpa Bottenmaterial till hamstern.
Annars är det Arken zoo jag köper hus, mat, leksaker, Bottenmaterial osv.
Annars det "stora" dvs buren jag har, köpte jag hos Zoogiganten här i Skåne :)
- Redigerat 2021-10-03 14:20 av [Elina07]