Eyos kull 28
Eftersom jag lyckades pricka brunst på Meztli efter lång tids letande så är det dags för en tråd tillägnat den kommande kullen.
Phantom och Meztli parades under natten till idag, fredag, och beräknad födsel är 7 februari om parningen tog. Håll tummarna för oss!
Det här är en extra spännande kull för mig. För det första är kullen mellan två egenuppfödda djur. Ni har följt dom båda här på HiF under förra året, Phantom är från kull 24 och Meztli är från kull 25. För det andra så är det en rex+rex-parning, vilket jag sett fram emot länge.
Far: Eyos Phantom Dancer (Sobel bö homozygot umb bandad, långhår rex)
Mor: Eyos Meztli (Creme, korthår rex)
Förväntade färger: sobel
Eventuella färger: sobel bö
Hårlag/teckningar: umb, bandat, långhår, rex, korthår
På bild är pappa Phantom som ser fruktansvärt grym ut, men han världens mysbjörn. Otroligt lik sin pappa Chief med sitt superlugn.
Man kan följa kullen via min hemsida också: https://eyosuppfodning.weebly.com/aktuella.html
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Todays fortune: You're shit out of luck
- Redigerat 2021-01-22 13:41 av Cireea
Jag inser att jag måste ta nya och finare bilder på dom här två 😂Det ser ju helt förkastligt ut med en surbjörn till pappa.
Vilken underbar färg mamma Meztli har. 😍
"Surbjörn till pappa" Haha, tyckte bilden var charmig, även om den kanske inte riktigt gör hans fina yttre rättvisa. 😅
// Harley
Följer tråden med spänning! 😍 Så härligt med två rexar också. Låter verkligen som en spännande kombination! Ska verkligen bli härligt att se avkommorna till Meztli och Phantom. 🥰
#3 Hahaha nej den är inte alls rättvis, den här kanske gör honom lite mer rättvisa? 😂
Meztli har en jättefin cremefärg, alldeles för många har inte något riktigt djup i färgen utan ser ganska "blaskig" ut. Så jag är jättenöjd över hur djup färg hon fått och att det hängt med även till vuxen ålder.
#4 Tack snälla 😍
Håller tummarna för att parningen tog och att Meztli är en duktig mamma.
#5: Naaaw, surbjörnen vart en gullebjörn! 😍
// Harley
Meztlis. färg. är. fantastisk…….
Så fina de är då, Meztli och Phantom! 😍
Meztlis färg är ju verkligen fantastiskt, riktigt fin Creme.
Verkar lovande, Meztli har gått upp 7g sedan parning.
Beräknad födsel nästa vecka! 😍
#12: Nämen så härligt! Hoppas verkligen på att parningen tagit och att det kommer bebisar snart.😍
Grattis! Nu får vi hoppas att du får en eller flera rex som jag minns att du är ute eefter :)
Här har det kommit smått!
#14 Alla i kullen blir rex så det kommer 😍
#15: Nämen så härligt! Ska bli spännande att få se bilder på de, då de öppnat ögonen. 😍
#15 grattis!
#15: grattis ❤️❤️
Tack hörni! 🥰
Vad roligt! :) visa gärna bilder sen. Är så nyfiken.
#20 Absolut, kommer bilder när dom blivit lite äldre.
#22: Pluttarna då! 😍
// Harley
#22: ååå så söta
:)
#25: Åh, kunde knappast få en bättra start på dagen än att "åh"-a över de här små underverken. 🥰
Kommer du behålla en (eller flera) eller är hela kullen till salu?
// Harley
#26 Vad kul att du fick en bra start på dagen, man kan inte göra annat än att smälta när man ser dom här godingarna 🥰
Jag behåller en hona (Eyos Might Just Die) 😍
Haft extra svårt att välja bebis i den här kullen, alla är så underbara 😭
Nämen guuuud så söta dem är😍

B.ö sobel+band+rex+långhår är en total full pott i min värld!😘
Tomorrow och Psycho var nog mina favoriter men hela kullen är ju helt underbar!💖
#28 Tack, dom är riktiga godingar!
#29 Ja eller hur 😍
Dom är riktiga skönheter, blev lite förvånad över att se bö i kullen men det var verkligen välkomnat.
😍😍 Vilka fina bebisar!
Riktigt fluffiga och söta.
Vänliga hälsningar
#31 Tack 😍
Eyos 1century är vädikt lik min hamster
#34 Ser ut att vara en Queens hamster det där, stämmer det?
Men jo, dom har ju samma färg så 😊
1Century och Psycho var mina favoriter❤️💖
Jag är helt borta!
Ska gå och leta efter mig själv nu.
Om jag kommer tillbaka innan jag kommit tillbaka får du gärna be mig stanna kvar och vänta på mig
Hade gärna skaffat en guldis av dig. Men inte riktigt vågat kika på dina kullar iom corona dilemmat. Hur ser det ens ut att få över en hamster från Norge till Sverige just nu med gränserna osv?
Går det ta sig över till Norge över dagen och hämta, sedan åter. Eller är det vanligt att folk pendlar som man kanske kan be att ta med?
/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.
#37 Åh vad kul att höra 😍
Jag har faktiskt en uppfödare i Sverige som ska ha ur just denna kull. Vi har löst transport, någon som pendlar över gränsen tar med hamstern över till svenska sidan.
Att åka in och sen ut ur Norge tror jag blir väldigt svårt, så det bästa alternativet för tillfället är att kika transportmöjligheter.
Jag har inga problem att behålla en bebis längre när dom måste över gränsen. Förstår absolut problemet med att hitta någon som åker över och som är villig att ta med en hamster på resan. Därför har jag sagt att det är helt okej för mig att hamstern bor kvar här tills man löst transport. 🥰
Därmed tror jag absolut att vi kan lösa transport härifrån och över gränsen. Sen kanske du måste vara lite flexibel med att kunna mötas upp på rätt sida gränsen eller om du har någon som kan ta emot någonstans innan ni löser transport vidare till dig.
Hur ser det ut nu med bebisar kvar i denna kullen? Är alla avelsplatser bortlovade eller säljs ännu nån som kanske kan följa med mot Sverige?
Isf finns det nån hona kvar och vad har de för stam bakom? :-).
Samt var i sv?. Bor i mitten(Västerås) Så ändå rätt nära just Norge och oftast rätt lätt fixa hämtning runt om.
Mest biten att komma över gränsen som gjort att man inte riktigt vågat kika på bebisar åt det hållet.
/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.