Tillägg i våra sajtregler
Idag har jag lagt till ett par punkter bland sajtens Skrivregler och dessa punkter är av vikt på denna sajt. Här inne jobbar vi för hamstrars välfärd, både i avel och daglig skötsel, och därför har jag lagt till ett par punkter för att styrka hur viktigt detta är för oss här inne.
Det är inte tillåtet att:
- Uppmuntra till köksavel (dvs oseriös avel).
- Uppmuntra användning av sånt sånt som är skadligt eller olämpligt.
Alldeles för ofta ramlar det in medlemmar som uppmuntrar till oseriös avel, det vill säga köksavel, och det är ingenting vi stöttar här inne. Att föda upp hamstrar är ingenting man ska ta med en klackspark bara för att dom är "små och söta". Det räcker inte med att djuren är fina eller snälla, avel är så mycket mer och så mycket större. Vill man avla ska det göras på rätt sätt, det vill säga med lämpliga djur med stamtavla.
Är man nyfiken på avel kan man mer än gärna skriva ett inlägg med frågor, vi är flera kunniga uppfödare här inne som mer än gärna svarar.
En andra punkt jag lagt till idag är att det inte längre är tillåtet att uppmuntra användning av sånt som är skadligt eller olämpligt. Vadd, gallerhjul, springbollar och olagligt små burar är bara några få exempel på sånt som inte kommer vara tillåtet att rekommendera här inne.
Det som var okej förr är inte nödvändigtvis okej idag, därför är det viktigt att man når ut med rätt information. Folk trillar in här dagligen efter google-sökningar och då är det viktigt att vi som är aktiva här inne uppmuntrar till en sund hamsterhållning.
Jag hoppas att dessa tillägg på sikt ska kunna bidra till en sundare syn på hamsterhållning och hur en etisk avel ska gå till. 🌸
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Todays fortune: You're shit out of luck
- Redigerat 2021-01-05 17:02 av Cireea
Bra skrivet! 👍
// Harley
Bra skrivet! Hoppas att folk läser och tar till sig.
Mvh
Mig
Jättebra skrivet! Hoppas på att detta ska klargöra och att det hjälper i framtiden med tillägget i sajtreglerna.
- Redigerat 2021-01-05 18:33 av Robbo&Breton
#1 #2 #3 Tack 🥰
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Todays fortune: You're shit out of luck
Håller med, bra skrivet.
- Redigerat 2021-01-08 20:26 av blåbärskulan
Putt, putt.
// Harley