Hamster iFokus

Hamster

Etiketterkosthållningdvärghamster
Läst 344 ggr
L_819
0

bästa hamstermaten?

hejsan alla hamsterägare!
som rubriken lyder, vilket är det bästa hamsterfodret enligt er? jag fick precis en omplacering (dvärghamster) som äter Foder ur märket versele-laga men han verkar inte tycka om den så mycket, så jag vill ha tips på ett nytt märke. skriv gärna vad era hamstrar plus ni föredrar!

Meraxes
0

Bunny Hamsterdröm är det bästa fodret på marknaden enligt kunniga hamsterägare, bland annat här på forumet! Min hamster äter Bunny DvärghamsterDröm Expert och hon älskar det fodret, kan rekommendera det med andra ord 😊 Helt fritt från pellets så hamstern får utlopp för sina naturliga beteenden att skala frön osv. Jag beställer det från zooplus. Det är ganska små påsar men funkar bra om man bara har en eller några hamstrar 👍

• Redigerat 2020-12-28 11:23 av Meraxes
blåbärskulan
0

Min gillar både brit och versele laga nature.

Cireea
2

Helt klart Bunny Dvärghamsterdröm Expert 🙂

"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Todays fortune: You're shit out of luck

Robbo&Breton
2

Som redan nämnt ett par gånger i tråden. Så är Bunny DvärhamsterDröm Expert ett riktigt bra Foder för dvärghamstrar. Finns att beställa på Zooplus. 😊

[Cute hamster ]
0

Mina hamstrar äter brit och versele laga nature

[Hamster tjejen]
0

Mina hamstrar får massa olika blandningar av mat. Dem har versele-laga, någon fröblandning, Tyrol hamster och gerbilblandning, solsrosfrön och mjölmaskar. Jag tycker att du ska blanda olika Foder så hamstern får lite av varje!
Lycka till (:

Hampton
0

Bunny Hamsterdröm verkar vara förespråkat av många uppfödare, så det är nog ‘bäst mat överlag’.

Bäst mat från lokala djuraffären är nog Versele-laga enligt min mening, hamstern verkar föredra Brit.

Cireea
1

#6 Tycker du ska vara försiktig att rekommendera sånt som kan vara rent farligt för hamstrar. Att blanda hejvilt utan kunskap kan leda till att hamstern antingen får på tok för mycket av vissa saker eller alldeles för lite av annat. Det kan medföra stora problem.

blåbärskulan
0

#6: man ska inte blanda Foder.

[Hamster tjejen]
0

Har redan hört det femtio elva gånger, behöver inte mer om det (:

blåbärskulan
1

#10: Då kanske du ska lyssna på det?

• Redigerat 2021-01-04 20:19 av blåbärskulan
[Hamster tjejen]
0

Jag har ju redan ändrat deras blanding nu så att den innehåller bättre fodring. Vem har sagt att jag inte har lyssnat till det ni har sagt?

Cireea
1

#12 Vad blev det nya fodret?

blåbärskulan
1

#12: nej jag kanske missförstod, hade bara för mig att du nyss skrev att det var bra att blanda.

• Redigerat 2021-01-04 20:41 av blåbärskulan
91Marran
0

#12 Vad blev det för Foder? :)

Mvh
Mig

[Hamster tjejen]
2

Bunny hamsterdröm, det verkade vara det bästa enligt kommentarerna 😊

blåbärskulan
0

#16: jaa, det verksr vara ett jättebra Foder