Hamster iFokus

Hamster

Etiketterguldhamsterbeteendedvärghamster
Läst 236 ggr
MiaBodin
0

Skillnad sovtider dvärg- och guldhamster?

Hej, jag behöver input och erfarenhet från så många av er som möjligt. Jag har hört från några att deras dvärghamstrar har varit mycket mer flexibla dygnsrytmsmässigt än deras guldhamstrar. D.v.s. att dvärghamstern sovit mestadels på dagen men ändå vaknat när ägaren (oftast barnet) vaknat på morgonen och velat kela/leka en stund och sen igen när han/hon kommit hem på eftermiddagen (passat på att sova kortare stunder när barnet gjort annat). Men att guldhamster å andra sidan sovit hela morgonen och dagen fram till kanske runt 19-20 tiden på kvällen för att sen vara vaken hela natten. Vad är erfarenhet av skillnaden mellan dvärg och guld när det gäller dygnsrytm och möjlighet att de är vakna mer när barnet är vaket?

Cireea
0

Dvärghamstrar brukar oftare vara vaken under dagtid i kortare perioder. Dock upplever jag att mina guldhamstrar vaknar av sig själv om jag kommer in i deras rum vid samma tid varje dag och pysslar på. På så sätt ändras deras dygnsrytm lite utan att man väcker dom på något brutalt sätt som att bara lyfta upp huset.

"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Todays fortune: You're shit out of luck

blåbärskulan
0

Har en guldhamster och hon är också uppe sent. Men kan vara framme lite på dagen, men då bara för att leta mat och sådär. Har inte haft dvärghamster. Så vet inte hur de är.