Hamster iFokus

Hamster

Etiketterbeteendehälsadvärghamster
Läst 192 ggr
Mila Sten
0

Hamster som piper

Hej!
Jag blev orolig för min dvärghamster ikväll. Då jag var i mitt rum och plötsligt började höra honom pipa. Och då menar jag inte att han pep ibland utan han pep hela tiden och jag vet inte vad det beror på.Jag hade haft honom uppe bara en liten stund tidigare och då var han precis som vanligt, så det kom alltså väldigt plötsligt vilket får mig att undra vad detta kan bero på då han inte slutar med pipande. Han är precis som vanligt bara det att han piper och han slutar inte heller att pipa samtidigt som han äter. Det som också får mig att undra är att jag har 3 andra hamstrar (2 guldhamstrar och en till dvärghamster) och dom reagerade starkt på hans pipande. Behöver jag vara orolig? Uppsöka en veterinär? Kan han vara skadad/ ha ont? Eller är det helt normalt? (Han blir 1 år nu på måndag den 30 november)

• Redigerat 2020-12-20 23:23 av Cireea
Cireea
0

Det är väldigt svårt att säga varför din hamster piper när man inte är där för att se beteendet eller höra hur pipet låter.

Kan det vara damm som irriterar i luftvägarna som får honom att pipa?

Är du orolig bör du uppsöka veterinär.

Utöver det så saxar jag detta från våra sajtregler:

Som medlem på Hamster iFokus godkänner du följande regler
Det är INTE tillåtet att: Ha fler än en (1) användare.

"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Todays fortune: You're shit out of luck

• Redigerat 2020-11-29 10:25 av Cireea
Wilmagerbil
0

#1: jag har inte 2 olika användare utan hjälpte min kompis att skriva det på mitt konto också så att det fanns större chans att hon fick svar snabbt😊

Mila Sten
0

#1: OK då vet jag👍Då ska jag tänka på det till nästa gång 😊