Fina ”blommor”, tuggisar
Så, för två dagar sedan hittade jag den här superfina leksakeb på fågel avdelningen. Jag köpte den efter att ha frågat om material och färg. Ska självklart ta bort tråden/repet och ge en blomma i taget. Ville bara vida något jag verkligen tycker är fint :)
Edit: den hittades på fyra tassar
- Redigerat 2020-10-24 11:02 av Jillyana
Fin! Men varför ska man inte ha snöret? Har en leksak med ett sådant snöre i så därför jag, blev fundersam. Är det inte bra?
#1: åh, jag har bara hört att man inte ska ha något trådigt i buren då hamstern kan kvävas, stoppa blodcirkulationen och liknande. Har ingen aning om det är skillnad på fibrerna från bomull och mer jutesnöres liknande.
#2: Jo det har jag också hört. Men jag har bara tänkt att ett snöre så borde vara lugnt. Om hon bitit av snöret brukar jag ta bort det däremot. Men nu blev jag osäker. Det kanske inte är bra ändå, hm.
Jag skulle undvikit den där typen av snöre, ja. Som ni ser på bilderna så kommer det lösa trådar från den, skulle inte vilja ha det i buren i alla fall med tanke på riskerna det medför.
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Todays fortune: You're shit out of luck
#3: jag har bara inte chansat och tagit bort snöret ifall att :D det här är andra leksaken jag hittat på fågelavdelningen.
#4: ah, så då tänkte jag rätt :)