Vad ska man ha i hamstern hus?
Hej
Har hela tiden haft spån och carefresh i min hamsters hus. Men så läste jag någonstans i detta forumet att man inte kan ha enbart det, stämmer det? Vad ska man då ha?
Hade tidigare millamore i trä, lite fluffigt. Men efter att jag läst att man inte ska ha sånt som kan fastna runt benen på hamstern vågade jag inte ha det. Det är ju trådigt. Såg nämligen en gång att hon hade fastnat lite med ena benet i det. Men det kanske inte är någon fara ändå? Hamstervadd vet jag att man inte ska ha.
Tack på förhand
- Redigerat 2020-09-26 13:21 av blåbärskulan
- Redigerat 2020-09-26 18:58 av Cireea
Hur menar du med ”inuti huset”? Ofta har man ju ett hus utan botten som man bara lägger på allt annat spån. Behövs egentligen inget särskilt i just hamsterns sovplats, bara det finns minst 15-20 cm Bottenmaterial så de kan gräva går det bra.
#1: det var det jag menade. Har läst att det är ett måste att man har material i huset som hamstern kan bygga bo med.
I boet ska man ha något av långa strukturer som ska flätas samman, och detta är det alltså lag på. Jag använder toapapper och alltid gjort, det är det billigaste och säkraste du kan ha.
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Todays fortune: You're shit out of luck