Hamster iFokus

Hamster

Etiketterkosthållningdvärghamsterfoder
Läst 180 ggr
nemo0000
2020-09-20 03:56
0

Bra foder till dvärghamstrar

Hejsan. Kan alla bomba massa tips på bra mat till dvärghamstrar:) menar då sån mat man kan köpa på affär. Har nån bladning hemma men tycker den e mer som godis/”skit” mat. Vill gärna ha nån mat som är bra för min lille vän

Vill även tillägga att självklart får min hamster inte bara sån mat han får annat gott också:) men letar nu bra Foder

• Redigerat 2020-09-22 17:07 av Cireea
Robbo&Breton
2020-09-20 05:29
0

Jag rekommenderar Bunny Dvärghamsterdröm expert för dvärghamster. Även Foder från Mixerama är bra.
Dessvärre kan man inte köpa dessa via affär, har jag för mig. Men det är några av de bästa färdiga fodren på marknaden.
Jag tycker personligen du bör satsa på något av de fodren. Då de flesta andra färdiga Foder har oftast inte näringsvärden som riktigt stämmer överens med vad en hamster behöver eller som t.ex pellets hindrar hamstern från att utföra sina naturliga instinkter, som att skala frön osv.

Annars finns även alternativet att blanda eget Foder. Dock bör man vara bra påläst och ha mycket kunskap om ämnet. För att få rätt näringsvärden och ingredienser i fodret. Med andra ord är det kanske bättre att först se om man kan hitta ett bra färdigt Foder och försöka utforska denna möjlighet endast om man känner sig väl på läst om hamstern kosthållning m.m.

nemo0000
2020-09-21 01:23
0

Tack:) ska kolla om jag hittar dom. Brukar du beställa på internet?

Jag har tänkt att jag ska blanda själv, men vill inte det eftersom jag inte kan så jättemycket som jag behöver inom det. Så blir nog bättre om jag hittar nån bra mat tills jag kan mer så han inte får nåt ”dåligt”
Tack för tipset:)

nemo0000
2020-09-21 01:29
0

#1: Förresten i dvärghamsterdröm expert är det ju mjölkmaskar. Nu låter jag dum som frågar men dom är döda va? Gillar inte kryp och kolla runt lite i förrgår och hittade den maten, men såg att det var mjölkmaskar i så köpte inte den haha.

Robbo&Breton
2020-09-21 04:03
0

#2: Ja, jag beställer från internet.

#3: De mjölmaskarna som finns i Bunny Dvärghamsterdröm expert är torkade, alltså ej levande.

nemo0000
2020-09-21 15:18
1

#4: okej haha tack! Förstod nästan dom var det men kände det är bättre att fråga så jag inte får en chock när jag öppnar påsen. Blir nog och beställa lite ny mat, tack för tipset:)

kinggangsta
2020-09-23 20:21
0

#3: Mjölmaskar i färdigblandningar till gnagare är alltid torkade, tror inte jag vet någon som ger sina gnagare levande kryp, sånt brukar hållas till ödlor och amfibier som har jaktbehov och behöver stimulans i att jaga/fånga sin mat. :)

Cireea
2020-09-23 20:26
0

#6 Jag vet många som ger sina levande mjölmaskar, dock inte i fodret utan på sidan av. Vissa hamstrar uppskattar det och andra inte 🙂Det som är i fodret är alltid torkat däremot.

"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Todays fortune: You're shit out of luck

kinggangsta
2020-09-23 20:34
0

#7: Det har jag hört, separat alltså, men inte i Foder menade jag. :) Sen finns det ju också mjölmaskar på påse och de är också torkade såklart, tror det anses djurplågeri även för små maskar att stänga in de levandes i en påse, haha.

nemo0000
2020-09-24 19:20
0

#6: haha ja det är sant, är bara rädd för insekter/kryp. Så tänkte det är bättre att jag frågar och låter dum. För det är ju alltid bättre att fråga för mycket än för lite😅