Hamster iFokus

Hamster

Etiketterbeteendehälsahamstertillbehörinredning
Läst 159 ggr
Dollyawa
0

Hur får man sina hamstrar att gnaga?

Hej! Jag har en liten fråga angående hur man får/uppmuntrar sina hamstrar att gnaga på pinnar och gnagleksaker? Jag har mycket träinredning och gnagleksaker i burarna men dom verkar liksom inte intresserade av att gnaga överhuvudtaget.

Om det är någon som har något tips på hur man får sina hamstrar att gnaga så får ni jätte gärna skriva det😊

Cireea
0

Det är inte alla som gillar att gnaga dessvärre.
Har du testat färska trägrenar (av säkra träslag givetvis) utifrån? Kartonger brukar också vara uppskattat.

"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Todays fortune: You're shit out of luck

Jillyana
0

Maby soak the toys in something jummy, like squidhed strawberries, for a houer or two before letting it dry, after that you could maby try offering it? Not sure how good this is to do but when I trained horses to enjoy the bit I would occasionally coat it with something jummy to help the really anxious ones to focus on domething else

Jillyana
0

#2: jag har INGEN aning om varför jag skrev på engelska … gick av ren vana ^^”

[Hamstermamma01]
0

Jag brukar gnugga på lite jordnötssmör (utan sötningsmedlet xylitol) på leksakerna. Sedan torkar jag av det. Det har fungerat för mina hamstrar som inte velat tugga på dem innan.

blåbärskulan
0

Min gnager hela tiden, på allt hon inte ska. Hon har fått mjuka, roliga leksaker men de har hon gnagt sönder samma dag. Det är ju säkert för hon tycker det är roligt. Men man märker hur olika de är.

blåbärskulan
0

Men köp något i annat material som hon inte känner igen, det kanske kan vara roligare att gnaga på.