Hamster iFokus

Hamster

Etiketterbeteendehälsarysk-vintervit
Läst 341 ggr
Billy❤️
0

Potträna min hamster?

Min hamster bajasar i hela buren. Jag har carefrech eftersom man inte behöver byta det så ofta och det är väldigt bra att gräva i. Problemet är att min hamster bajsar i hela buren vilket gör att det är jobbigt att städa buren eftersom det inte är så lätt att få bort allt bajs men ändå inte slänga allt carefrech. Dessutom tycker jag att det är ganska ofräscht att man ser att det ligger bajs i buren därför vill jag potträna min hamster. Vet någon om det går och hur man gör?

Cireea
0

Nej, det kommer inte gå. Hamstrar bajsar där dom vill, det kommer inte gå att träna in att det ska göras på en specifik plats tyvärr. Kissa på ett specifikt ställe går att lära in, men bajset brukar hamna lite över allt. Framför allt i huset.

"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Todays fortune: You're shit out of luck

• Redigerat 2020-09-15 18:49 av Cireea
Billy❤️
0

#1: Hur lär man sin hamster att kissa på ett visst ställe?

Cireea
0

#2 Exempelvis genom att man ställer en toalett (exempelvis en skål eller liknande med Sand i) på den plats hamstern kissar, lägger ner lite av det nerkissade bottenmaterialet där och sedan brukar dom hänga på ganska fort efter det.

Men, det är inte alltid en hamster vill göra så heller. Många fungerar det för, men vissa individer vill bara inte.

"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Todays fortune: You're shit out of luck

kinggangsta
0

Lite tmi men hamstrar brukar faktiskt äta sitt egna skit för att få i sig de proteiner som de inte fick första gången maten gick igenom matsmältningsprocessen. Därför är det vanligt att se de även bland mat de har hamstrat. Man kan inte potträna de med hur de skiter, men du kan kissträna de som #3 förklarat.
Hamstrar är väldigt renliga djur och deras små "skit pellets" är torra så det blir inte lika stor mess som t ex i en kaninbur. ;)

[Hamster tjejen]
0

Du kan inte träna en hamster till att bajsa i en potta. Däremot så kan du lägga lite material som hamstern har kissat på i pottan 👍