Hage
Hej! Igår provade jag att sätta min hamster i en hage medan jag städade buren. Har lite svårt att tyda henne om hon var rädd eller tyckte det var roligt. Är ju inte så erfaren när det gäller hamstrar. Jag hade hennes hus i hagen, lite leksaker osv. Hon sprang runt flera varv. Kollade och luktade mycket på hagens väggar. Var det bara av nyfikenhet eller ville hon ut därifrån? Hon sprang ju inte och gömde sig i huset. Hade hon inte gjort det annars, om hon vore rädd? Jag har haft henne pyttelite i hagen en annan gång. Då hackade hon tänder och gömde sig i huset. Så nu var hon ju helt annorlunda. Hon var framme hela tiden och sprang runt. Ville knappt gå in i huset igen verkade det som. Har haft henne i ca 2v. Hon tog godis när jag gav henne det, men hon verkade mest nyfiken på hagen. När hon är i buren är hon som galen i godis. Tacksam för svar!
Låter som att hon tyckte det var intressant att vara i hagen.
Man märker väldigt tydligt om en hamster blir stressad eller inte trivs.
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Todays fortune: You're shit out of luck
Det låter som att hon var nyfiken och tyckte det var intressant att vara i hagen. Det var en ny plats för hon, så hon sprang nog runt och luktade och utforskade lite bara. Hade hon vart stressad eller rädd hade hon gömt sig i huset, gnagat på gallret, eller försökt komma ut på andra sätt. Man märker tydligt på en hamster om dom är stressade eller rädda :)
❝Ignite.❞
—Tahreh Mafi, Ignite Me
❝I am far too young to be so goddamn broken.❞
—Amanda Lovelace, The Princess Saves Herself in This One
Adda gärna min goodreads om du är en bokläsare<3
https://www.goodreads.com/ialma
Så bra!
Provade idag igen, det gick bra. Men däremot tror jag att hon kan hoppa ut ur hagen om hon vill. Hon började klättra på den. Så, jag tror inte det är så bra att ha henne där. Rätt som det är hoppar hon säkert ut.
Hon ska klättra på allt. Hon klättrar till och med på hjulet i buren, så det förvånar mig inte direkt.