Hamster 2 albino
Hej Jag köpte en guldhamster från en tjej i stan, hon sa att hennes hamster var uppfödd hos henne. 1,5 vecka efter de att jag köpt henne så fick hon ungar. Dem är idag 3 veckor och snart ska jag sära på dem och kolla könen. Dock finns de 2 där som är albino dvs vita med röda ögon. Tyckte dem var jätte fina, trodde först att de var någon form av syskon parning som orsakat de men har läst att de kan ploppa upp iaf. Men är de någon som vet ifall albinos kan bli könsmogna eller ifall de föds sterila? Tänkte ifall de 2 syskonen kunde bo tillsammans, hört att guldhamstrar som växer upp tillsammans kan fortsätta bo ihop hela livet och till å med uppskatta den andras sällskap.
Guldhamster ska väl alltid vara ensamma.
Guldhamster ska enligt lag bo ensam, oavsett om dom växt upp tillsammans eller inte. Att ha två guldhamstrar tillsammans är inte bara ett lagbrott utan också ren dumhet. En dag kan du hitta en eller båda döda i buren.
Senast vid 8 VECKORS ålder ska dina guldhamstrar bo i separata burar. Dom ska inte säljas tillsammans. Dessa djur ska bo ensamma och aldrig träffa någon annan hamster över huvudtaget.
Angående albino så är det större chans för att du bara fått vit rödögd i kullen och inte albino. Är ingen som avlar på albino idag här i Sverige, så tror att chansen att du fått det är minimal.
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Todays fortune: You're shit out of luck
Guldhamstrar ska ALDRIG bo i par eller grupp. Dom är strikt solitära djur. Dom söker inte sällskap av samma art. Det är inte bara ett lagbrott att ha guldisar tillsammans, utan också extremt fel och dumt. Vid SENAST 8 veckors ålder ska dom separeras, och bo själva. Annars är risken väldigt stor att dom börjar slåss.
Enligt mig ska inga hamstrar oavsett arg bo tillsammans, då även dvärghamstrar som enligt svensk lag ska bo ihop, börjar bråka ofta. Men det är lagen och den ska följas.
Så i slutsats, guldhamstrar SKA INTE bo i par, efter 8 veckor (SENAST) ska dom separeras, annars är risken stor att dom börjar bråka.
Dvärghamstrar ska enligt lag bo ihop i par eller grupp, jag tycker att det är en dålig lag och att den borde ändras men det är som det är.
❝Ignite.❞
—Tahreh Mafi, Ignite Me
❝I am far too young to be so goddamn broken.❞
—Amanda Lovelace, The Princess Saves Herself in This One
Adda gärna min goodreads om du är en bokläsare<3
https://www.goodreads.com/ialma