Hamster iFokus

Hamster

Etiketteravelgenetikuppfödningguldhamster
Läst 405 ggr
[PixelMollan]
0

Åldersfråga (parning)

Har en snabb undring om parning.

HANEN. Hur gammal ska han minst / älst vara? De är mycket prat om att honor ska vara si o så men hanarna nämns nästan aldrig.

Malin

Asa-N
0

Hanen kan köra från det att han vet hur han ska bära sig åt och når upp *S* och i stort sett hela livet, men på senare delen brukar fertiliteten avta.

[PixelMollan]
0

okej. som jag misstänkte. tack :)

Nicolina
0

Annars så brukar man säga att hanen ska vara runt 4mån han också, så att han har vuxit färdigt och man vet vad man har för individ och därmed vilket avelsmaterial man har framför sig.

Men som Åsa säger, de kan används från det att de fattar vad i hela friden de ska göra för ngt…. fniss, en del är rätt tröga ibland! ; )

Och sen hela livet ut så länge de funkar och orkar med en parningsakt som är väldigt ansträngande för dem.

Asa-N
0

#3 helt riktigt, jag använder inte hanarna heller förrän de är 4 månader ungefär för jag vill se hur de utvecklas innan de sätts i avel. Men rent fysiskt går det från det han är könsmogen, därmed inte sagt att det är att rekommendera.

Som du också säger, killarna är ofta rätt trög-fattade *S* försöker från alla håll utom rätt håll så att säga *S* man har fått sig ett och annat gott skratt.

Ebba-A
0

Jag avlade med Rexa och Hasse när de var 6 månader och 1,7 år. Hasse var GANSKA trög innan han fattade att Rexa ville ha bebbar(a)

Värd på Choklad iFokus

[PixelMollan]
0

Haha okej ;P

mintooo
0

hehe