Annons:
Etiketterifokussajten
Läst 276 ggr
Cireea
2020-08-12 15:12

Från sajtvärd: rubriker, etiketter och inlägg!

På senaste tiden har jag fått lägga ner mycket tid på att ändra kategorier (grupp) där inlägget postas samt ändra i rubriker för att göra dom informativa. Därför kommer ett inlägg här med lite tankar och tips. 

Angående rubriker
När ni gör inlägg, se till att skriva en informerande och bra rubrik som speglar innehållet. Att skriva "HJÄLP!" "OROLIG!" eller liknande hjälper ingen. 

Är det dessutom akut så har inlägget inget här inne att göra, då ska man omedelbart kontakta veterinär. Vi här inne kan inte ersätta veterinärvård. 

Angående etiketter (redigerat 26/10-20 med nya iFokus)
När vi skriver era inlägg välj rätt etikett för inlägget. Har fått flytta runt massa inlägg som inte har några etiketter och då ligger helt omärkta .

Läs igenom etiketterna och välj det som är mest rätt. Finns inget passande över huvudtaget: lägg det i övrigt och skriv en rad om att ni inte hittade rätt kategori så kikar jag på det. 

Sist, men inte minst: tusen inlägg. 
Till och från kommer det nya och exalterade hamsterägare eller intresserade till sajten. Det är jättekul att man har många frågor och mycket att dela, men snälla tänk på hur ni postar. 

Att lägga upp femton nya inlägg per dag blir som spam på sajten, allra helst då majoriteten hör hemma i samma inlägg. Man behöver inte skriva en ny tråd för varje fråga, ställ dom gärna i samma inlägg så är det lättare att hålla ordning på vad man pratar om och lättare att hålla reda på svar och diskussion. 

Har man tankar kring foderfrågor, ställ dom tillsammans istället för att göra en tråd för att fråga om fodret och sen en ny tråd där man visar nya maten. Det gör bara allt förvirrande och svårt att hänga med i. 

Vill ni uppdatera en tråd ni skapat tidigare, gör det i samma tråd! 
Om något år kommer era inlägg glidit långt bak och då kan nya medlemmar hitta den ena tråden men inte den andra. Då får dom kanske aldrig den där uppdateringen som ni postade i en helt ny tråd. Så underlätta för alla genom att göra uppdateringen i den tråd där ni från början ställde frågan eller bad om råd. 

- - - - 

Så snälla, underlätta mitt jobb en smula genom att tänka på dessa punkter när ni postar här inne. Jag älskar att prata hamster, älskar att se era burar och er inredning, jag älskar att diskutera och fila på roliga idéer.. så ta inte mitt inlägg som irritation över att ni är aktiva här inne, för så är det verkligen inte. 

Jag uppskattar er alla och hoppas att ni kan tänka ett extra varv framöver, på så sätt får vi alla mer tid till att prata hamster och dela med oss av kunskap. 🌺


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

  • Redigerat 2020-10-26 03:29 av Cireea
Annons:
91Marran
2020-08-12 15:18
#1

Vilken bra text som du har skrivit ihop. Den behövs läsas av alla här inne.

Mvh
Mig

Chinesecrestedlover
2020-08-12 15:46
#2

👍 Mycket bra…för det är lätt att man blir lite förvirrad när någon skriver i en tråd och refererar till någonting de pratat om tidigare (utan att ex. länka till den föregående tråden eller så). Många nya skriver som sagt en fråga/tråd (och uppdaterar i en annan) och då blir det som sagt lite svårt att hänga med i svängarna😉

HamsterLinn
2020-08-12 15:57
#3

Bra text! Jag är inte särskilt bra på att lägga inlägg i rätt kategori.😁

Herveaux
2020-08-12 16:03
#4

#0 Jättebra text Cireea! 🌺


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

[MelliOO]
2020-08-12 16:39
#5

Bra text!!

Upp till toppen
Annons: