Hamster iFokus

Hamster

Etikettguldhamster
Läst 436 ggr
mimao
2020-07-29 22:20
0

Gräva

Hej jag har brukat blanda millamore till carefresh men just nu har jag bara millamore supersoft till min hamster. Tror ni att det går bra att gräva gångar i det? Det känns inte riktigt som att det kommer hålla gångar och så i sig. Vad kan jag göra för att hon lättare ska kunna gräva i det? Ska jag ta i lite hö kanske? Eller blir det inte bättre av det? Sen gräver hon typ aldrig heller men skulle vara jättekul om hon gjorde det hur kan man få de att gräva? Behöver lite tips!

Förtvivlad
2020-07-29 22:31
0

Min guld gräver i Millamore men det blir inga gångar. Däremot berg haha Lyfter sitt hus tom. Har några bebisar som gömmer sig under. Hur du ska blanda vet jag inte men också nyfiken på det :)

91Marran
2020-07-30 11:05
0

Se till att höet är mjukt. Krama det med handen. Sticks det så är det för hårt. Jag tror inte att hö är lättare att gräva med.

Mvh
Mig

mimao
2020-07-30 17:31
1

Ja jag vet hur höet ska vara, brukar alltid ha hö tillsammans med carefresh men det funkade fint med millamore också!😊 Lägger höet i lager mellan millamoret och ovanpå, blir fint och ser lite naturligare ut också.

iAlma
2020-08-01 17:31
0

Millamore funkar bra för min hamster att gräva i, det blir fina gångar. Strö ut hö när du fyller på med spån eftersom, liksom he i lite spån, hö, lite spån, hö, lite spån, etc. Annars rekommenderar jag alspån, fungerar ännu bättre att gräva i.

Ignite.
—Tahreh Mafi, Ignite Me

I am far too young to be so goddamn broken.
—Amanda Lovelace, The Princess Saves Herself in This One

Adda gärna min goodreads om du är en bokläsare<3
https://www.goodreads.com/ialma