Min hamster blöder ur underlivet!
Hej! Märkte i fredags att min 2 åriga hamsterhona blöder ur underlivet. Googlade lite om det och förstod att hon nog fått en livmoderinflammation. Vi ringde Evidensia och fick en tid till en smådjursexpert nästa vecka på tisdag den 28onde. Hon vi pratade med tyckte att vi inte behövde söka akut så länge hennes allmän tillstånd verkar bra. Jag är dock lite orolig för att det ska ha gått för långt om en vecka och att det inte längre kommer finnas något att göra. Vi är på semester nu och min hamster har fått följa med för att jag ska kunna hålla koll på henne, så jag funderar på om jag ska kontakta en veterinärklinik här i närheten och se om de har tid för henne nu under veckan vi är här. Har någon av er haft en hamster med livmoderinflammation? Fanns det något man kunde göra mer än att operera? Hade hennes chanser varit bättre om jag hade kunnat få en tidigare tid till henne? /Maja
Om jag vore dig så skulle jag söka efter en annan veterinär ♥️. Hoppas att allt kommer att gå bra ♥️
Åk in med henne omgående!
Är det livmoderinflammation behöver hon hjälp fort för att få medicin och en chans att överleva. Nu är hon gammal så finns en risk att det inte går att rädda henne ändå.
Att söva en så pass gammal hamster som dessutom är sjuk låter inte som något jag skulle utsatt henne för. Jag skulle i så fall låtit henne somna in om det är så att medicin inte fungerar.
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Todays fortune: You're shit out of luck
Vad sa veterinären?
Mvh
Mig
#3 Fick en tid hos en veterinär här i närheten. Han skrev ut antibiotikatabletter och jag fick även en kräm som jag ska smörja in 1-2 gånger per dag. Han var osäker på vad det kunde vara men sa att det inte finns mycket mer att göra än att prova antibiotika. Så hoppas på att hon blir bättre ❤️
Skönt att hon får hjälp! Hoppas att det löser sig. :)
Mvh
Mig
Vad bra att hon fick hjälp!
Har själv haft två hamstrar som fått livmoderinflammation. Tyvärr fick vi avliva dem båda );