Släppa ut hamstern
Hej! Nu har de börjat bli Varmt och torrt på gräset därför släpper jag ofta ut min hamster så hon får gå fritt på gräset, har såklart koll på henne! Hon älskar att vara ute och springa av sig. Tar ni också ut eran hamster?
:)
Nej 🙂ser ingen som helst anledning att ta ut hamstern utomhus.
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Todays fortune: You're shit out of luck
Farligt. Katt eller fåglar kan ta den innan du hinner reagera.
#2 farligt? De är absolut inte farligt när jag har koll på hamstern och inte har några som helst katter, inte ens mina grannar, fåglarna kommer inte in för de är ett tält så absolut inte..
Katter finns överallt och katter är extremt snabba. Jag lovar.
#4 du lovar? Jag sa precis att det är ett tält som är stängt, det är som en paviljong. Det spelar ingen roll om katter är sjukt snabba
Fast den är stängt med en kedja så det går inte att komma in där
Jag kan inte mycket om hamstrar (än) men jag kan tänka mig att de kan pila iväg och att det då inte är så lätt att hinna fånga upp sin lilla ulltuss innan den tar sig iväg på farliga äventyr. 😐
// Harley
#7 Jag sa ju precis att de va ett stängt tält hon kan ju inte smita då..
#7 Så länge inte tältet också har ett golv så tror jag absolut en liten hamster kan klämma sig ut mellan gräs och tältduk.
// Harley
Jag tar heller aldrig ut mina hamstrar på grund av att det känns som att de är massa bakterier i jorden och gräset kanske är besprutat med kemikalier! Man vet aldrig så därför tar jag inte den risken
Min tvillingsyster är det finaste jag har
#9 jag tror inte ens att du vet vad ja snackar om..
#9 jag tror inte ens att du vet vad ja snackar om..
#11 du skrev själv att din hamster "Går fritt på gräset"
#13 ja men de är ju en stor mark snälla sluta klaga jag vet vad jag gör, är påläst, har haft hamstrar sen jag va 10 (är 17 idag)
#13 ja men de är ju en stor mark snälla sluta klaga jag vet vad jag gör, är påläst, har haft hamstrar sen jag va 10 (är 17 idag)
Stor mark??
Tycker ni är lite väl taskiga mot Thea. Jag ser heller ingen anledning med att släppa ut hamster på gården, men gör man det i en lekhage och sitter med den så man har koll så är det inget problem. Vilda djur som rävar och fåglar är extremt försiktiga om människor för vi anses vara rovdjur av de, så sitter vi med djuren så håller de sig undan. En örn kan plocka upp en hel get så om man nu är rädd att en fågel ska plocka upp ens hamster så bör man väl inte släppa ut några av sina djur alls, varken kaniner, katter eller hundar. Även katter blir tagna av vilda fåglar, och ändå har vi utomhuskatter i detta land. Själv släppte jag ut min kanin ofta, under uppsikt. Det är en självrisk att släppa ut sina djur på gården och rovdjur är något man får ta hänsyn till och ansvar för. Men kaniner måste släppas ut och få beta fräscht gräs och få springa av sig, även inomhus kaniner.
Igen, jag skulle själv aldrig släppa ut min hamster på gården även under uppsikt, men jag ser inget problem med att göra det när man har de i ett tält som Thea nu uppgivet flera gånger. Chillax.
Jag gör det inte av den enkla anledning att hamstrar inte är några dagdjur🙂 Det är helt enkelt inte naturligt för dom att vara ute mitt på ljusa dagen. Sen för att inte tala om riskerna med vind eller direkt solljus. Dom är känsliga och därför vill jag inte utsätta mina för några risker.
Sen finns det såklart risk för smittor och ohyra.
#17 själv släpper jag inte ut mina katter och har min hund i koppel. För övrigt har ingen varit det minsta taskig.
#18 Håller med.
#18 Instämmer också med det.
Hos oss är det fortfarande ganska ljust ute runt klockan två på natten, själv sätter jag upp en lekhage och sitter där ute med min hamster när hon vaknat. Hon älskar att springa runt i gräset och smaka på det. Håller med om det som #17 säger
#17 tack, skönt att någon fattar, jag tar ju ut hamstern på kvällen runt 9 tiden då de fortfarande är ljust ute
#19 Hera endå så har du inte fattat vad jag snackar om, jag har förklarat flera gånger om och om igen men det verkar som du fortfarande försöker ha rätt och gå emot mig, respektera vad jag gör.. Jag vet vad jag gör du har bett mig säga om detta minst 3 gånger nu..
#24 Jag har inte bett dig säga om en enda sak. Att du upprepat dig ligger helt och hållet på dig. Jag har förstått precis vad du har skrivit, bortsett från stor mark, som inte förklarats.
#25 men du försöker komma med massa anledningar för att ha rätt, Jag vet vad jag gör Det är ganska omoget då du skriver ”jag lovar det finns katter överallt” när jag i texten innan skrivit att jag har hamstern i ett tält, sluta komma med anledningar att jag ska ha fel.. På tal om ”stor mark” det är ett stort tält så hon får springa av sig rejält hon har en stor yta.. Och nu tycker jag att vi kan släppa denna tråd eller att cireea stänger av kommentarerna för hur jag en förklarar så verkar du inte fatta Tack ännu en gång jaqyu för du fattar vad jag menar :)
#26 Du kanske ska sluta konstruera efter hand. Glad midsommar!
#27 du fattar fortfarande inte..
#27 du fattar fortfarande inte..
#28 Du har sagt det ett antal gånger. :)
Jag stänger inte av kommentarerna på grund av lite diskussion 🙂 Sånt får man räkna med när man skriver på forum.
Jag kan tänka mig att en anledning till att någon reagerar är för att du i #0 skriver: "…hon får gå fritt på gräset". Efter detta är hon i ett tält.
Ett tält utan markduk är tyvärr inte 100% rymmningssäkert då det är lätt för en hamster att slinka mellan väggduken och gräset. 🙂
#30 endå :|
Jag har haft hamstrar ute. Två sprang iväg åt vart sitt håll samtidigt i panik. Fick jaga dem. Har haft en ute som har funkat men då hade jag den i famnen nästan hela tiden.
Mvh
Mig
Jag tycker man ska testa sig fram lite, vissa hamstrar är lugnare än andra. Du känner ju din hamster bäst och märker man första gången att hamstern bara försöker rymma så kanske man inte ska ha den ute. Nu säger jag inte att bara för att man har en lugnare hamster kommer den inte rymma, men risken är ju lägre då.