Hamster iFokus

Hamster

Etiketthamster
Läst 357 ggr
Ella Strid
2020-05-26 19:39
0

Hamstrar

Hej hallå! Jag har en lite och sprallig dvärghamster hane, han heter Theo och flyttade hit för exakt en månad sedan. Han är väldigt tam, inte rädd och kommer gärna upp i handen. Men han är en lite gnagis som gärna vill bita i fingrar och tår när man tar upp honom. Det gör inte så speciellt ont men jag vill helst inte att han gör så. Och så är han väldigt sprallig av sig, sitter stilla en halv sekund. Sen helt plötsligt är han någon helt annan stans. Jag skulle vilja få min lille Theo lugnare och att han inte bita längre. Hur ska jag göra?

Cireea
2020-05-26 19:50
0

Alla hamstrar har sina egna personligheter, vissa är lugna medan andra är mer aktiva. Det är ingenting man kan förändra, det är bara så dom är. Unga hamstrar tenderar att lugna ner sig lite när dom blir äldre. 

I vilka situationer biter han?
Kan det vara för att du luktar/smakar gott?

"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Todays fortune: You're shit out of luck

Ella Strid
2020-06-11 20:00
0

Han bits bara när man ska ta ut honom ur buren, men jag har kommit fram till att det är för att han är väldigt mån om sitt revir. I hagen t.ex så bits han inte alls när man tar upp honom

kinggangsta
2020-06-11 20:06
0

Om det är för att han är mån om sitt revir så kan du testa att städa buren för att bli av med hans revirmarkörer och dofter, sen hålla handen i buren stilla (som när man vänjer de) och se om det hjälper.