Hamster iFokus

Hamster

Etiketthybrider
Läst 657 ggr
Roya
0

Behöver lite hjälp med en läxa

Hej, jag går i 5:an och ska börja i 6:an. Jag har en hamster och läser allt om hamstrar här. Vi ska nu skriva en fakta text och jag har valt att skriva om hamstrar. Jag undrar om ni vill hjälpa till med att skriva viktiga och bra fakta om hamstrar så jag kan skriva det i min faktatext. Tack om ni hjälpte mig!

Cireea
3

Om du kikar runt på sajten, och allra helst under fliken "artiklar" så finns det massor av bra information. Är det någon specifik art du vill rikta in dig på? 

Annars är det bra med lite specifika frågor också 🙂Lättare att hjälpa dig då.

"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Todays fortune: You're shit out of luck

Roya
1

Jag vill skriva om alla 5 arterna. Men vad menar du med den där fliken?

Cireea
3

Om du är inne via datorn så finns det en flik längst upp till vänster som heter "artiklar", där hittar du en hel del information.

Roya
0

En fråga. Jag skriver just nu om synen på hamstrar på min faktatext, och vissa säger att hamstrar har blåa ögon men vissa säger nej. Fast min hamster har blåa ögon och man kan se det lätt, märkte det direkt när vi köpte han. Så min fråga är kan hamstrar ha blåa ögon?

Cireea
2

Nej, hamstrar har inte blå ögon 🙂
Det som finns är svartögda, rödögda och brunögda.

Roya
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Aha tack! Men min hamster har blått runt ögat. Kolla på bilden ( inte bästa bilden och det är en gammal bild så nu behöver jag inte vantar.)

Cireea
0

#6 Det där är inte någon ögonfärg, nej. 
Det där är liksom en del av hinnan runt och bakom ögat du ser.

Roya
0

Jaha oj!😂

Roya
0

Jaha oj!😂

Roya
0

Varför har hamstrar doftkörtel?

Cireea
0

Doftkörtlarna utsöndrar ett sekret som hamstern använder för att markera sitt revir.

kinggangsta
0

#10 Andra djur som också har doftkörtlar är katter. Hundar kissar för att markera sitt revir, men katter och hamstrar stryker sig mot saker med sina doftkörtlar för att markera sina revir. De brukar sitta på höften på hamstrar och hanar brukar slicka de när de är pigga. :>