Hamster iFokus

Hamster

Etikettguldhamster
Läst 586 ggr
[Hasselnöten]
2020-05-24 09:32
0

Hamster avföring

Hej jag behöver akut hjälp om vad som är fel med min hamster. Hennes rumpa är typ fylld med bajs som typ förstoppats av bajs och när jag försökte göra rent så gick det inte. Det är inte Wet tail för att jag har redan sökt upp det men det är inte alls dom symptomen. 

Hennes tänder är så himla orangea och mellan dom två framtänderna så såg det ut att vara täckt med orange.dock så har hon en såndär pinne i buren som hon ska gnaga på som är orange men det känns inte som att hon bara hade låtit dom vara sådär, att hon isåfall hade försökt rengöra dom.

Jag märkte också precis att hennes nos och tassar har blivit väldigt bleka alltså typ mer vita.

Hon blir två år i juni.

Cosmonautens
2020-05-24 09:46
1

Tänderna ska vara gula/orangea. Om du är orolig besök veterinären.

Uppkatten
2020-05-24 09:58
7

På ett sådant här forum kan du få "hur galna råd som helst" om du har otur. 

Du har ingen aning om vad den som ger råd har för kunskaper och erfarenheter. 

Har man ett djur som man är orolig för så kontaktar man sin veterinär. Det ansvaret har man som djurägare enligt lag. 

Är det svårt att komma i kontakt med veterinär under helgen så kan man prova t ex https://firstvet.com/sv (d v s att träffa veterinär via mobilen).

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

Cireea
2020-05-24 13:38
2

Först och främst valde jag att byta namn på rubriken, att skriva rubriker såsom "HJÄLP!!!" "AKUT!!!" osv hjälper ingen. Det ger ingen information om vad inlägget handlar om och är bara onödigt. Jag accepterar inte den typen av titlar utan vill ha så informerande titlar som möjligt. 

För det andra, kontakta veterinären. 
Är hamstern förstoppad eller har problem med diarré är det viktigt att den får hjälp så fort som möjligt. Allra helst diarré är farligt för hamstrar då dom snabbt blir uttorkade. 

Vi här inne kan omöjligt svara på vad som är fel på din hamster, det kan bara en veterinär svara på. 

Angående tänderna så är det normalt. Dom ska ha gula tänder.
Det är om dom är vita som du ska vara orolig.

"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Todays fortune: You're shit out of luck

[Hasselnöten]
2020-05-24 15:53
0

Förlåt men jag ville bara få ett snabbt svar om någon visste nått, jag ville inte att någon skulle bli upprörd och ja jag vet att man ska kontakta veterinär om det är något allvarligt problem

Cireea
2020-05-24 17:30
3

#4 Du tycker inte att det du beskriver låter allvarligt nog? 
"Hennes rumpa är typ fylld med bajs som typ förstoppats av bajs och när jag försökte göra rent så gick det inte" 

Det är inte normalt över huvudtaget. Hamstrar är väldigt renliga djur och skulle inte låta det bli sådär om det inte är något fel.

"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Todays fortune: You're shit out of luck

91Marran
2020-05-24 20:27
1

Vad har veterinären sagt?

Mvh
Mig