Hamster iFokus

Hamster

Etiketthamster
Läst 570 ggr
Elsa0055
0

Hamstern låter när den andas, AKUT

Hej, jag upptäckte nyss att min hamster har börjat låta när den andas. Kan det vara så att han är förkyld, vad tycker ni att jag ska göra. Skulle vara väldigt tacksam för svar.

Cosmonautens
2

Om du är orolig besök veterinären, hålla honom i badrummet och sätta på varm vatten så det blir ånga har jag läst ska vara bra. Annars bara hålla varm och ha mat samt vatten nära.

Uppkatten
3

Man kontaktar sin veterinär för rådgivning och handledning. Under kvällar och helger kan man istället vända sig till Firstvet på nätet: https://firstvet.com/sv

Tänk på att du kan få precis vilka råd som helst om du lägger ut frågan så här i en tråd på nätet. När det gäller sjuka djur ska man alltid konsultera veterinär så att djuret får så bra hjälp som möjligt.

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

Elsa0055
1

Okej tack för svaren jag trodde att han var förkyld så jag separerade honom från mina andra hamstrar så att han inte skulle smitta de men nu när han har ätit mat o suttit still lite så låter han inte alls typ.

Cireea
2

Om din hamster låter när den andas är något fel, även om det inte är konstant. En hamster ska inte låta när den andas. Uppsök veterinär.

"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Todays fortune: You're shit out of luck

91Marran
0

Hur har det gått? Vad sa veterinären, antar att du varit i kontakt med en.

Mvh
Mig