Hamster iFokus

Hamster

Etikett: campbells
Läst 518 ggr
Frosstis
1

Campbells blir vita med åldern

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej, Jag har fött upp 2 kullar med campbells och har kvar mamman och 3 söner. Alla har blivit jätteljusa och vet någon varför? Mamman är lilac, en av sönerna är agouti och de andra 2 är agouti med vita fläckar (minns nt vad det heter). Nu har tom den som var hel agouti blivit väldigt ljus. Kullarna kom i december och sen dess har mamma vart vit.

Frosstis
1

Detta var dem i höstas. De föddes alltså december 2018

Frosstis
1

Detta är exakt ett år sen

Frosstis
1

Och nu ser jag ingen n skillnad på dem 😂

Frosstis
0

Jag tänker ifall det är vinterpäls, men då borde väl deras normala färg komma tillbaka? För varken dem eller mamman har fått tillbaka någonting, tvärtom de blir bara ljusare hela tiden

Frosstis
0

Och detta är agouti

Frosstis
1
Frosstis
0

Detta är mamman när hon va ny

Frosstis
0
Frosstis
1

Krångligt att få med bilderna

Frosstis
1

Och detta är hon nu. Vet någon förresten varför hon tappat hår sådär på rumpan? Är det ålderstecken?

Frosstis
0

Kan det vara deras teckning som utvecklas med åldern? Då både mamma och pappa hade samma teckning, sådan vit prickig

Frosstis
1
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2

Vad dum jag är. Här står det ju att dessa teckningar (är inte säker vilken mina har) blir ljusare med åldern. Ja hopp, tråden var i onödan 😂 men kanske bra för någon som undrar samma 😜

Lavine
0

Jag kan inget om hamstrar, men det var kul att läsa tråden med fotona i alla fall! 🙂👍

IsabellsHamsterhem
1

Det ser ut som att de är Platinum :)

Rescue --> https://isabellshamsterhem.weebly.com/

Guldhamster, Campbell Dvärghamster, Vintervit Dvärghamster och Roborovski Dvärghamster uppfödning --> https://luvaxhamstery.weebly.com/

HamsterLinn
0

Vilka fina hamstrar du har.

Frosstis
0

#13 hahah vad bra 😂 #14 jaa det har du rätt i! #15 tack 🙈 de är så fina och tama