Hamster iFokus

Hamster

Etiketterhälsabeteendekosthållninghybrider
Läst 480 ggr
[Linn18]
0

Vilken mat ska man välja?

Hej! Jag undrar vilket basfoder som är bäst i djuraffär? Ska funka för guld och dvärghamster.

Cosmonautens
0

Guldhamster och dvärghamster är svårt att hitta gemensamt Foder, de är olika arter med olika mycket procent näringsbehov. Men crispy müsli ska funka till båda arterna, men personligen skulle jag ej ge det till dvärghamster pga procenten fett. Sen är dvärghamstrar mer för fröer och inte bitar oftast.

[Linn18]
0

#1 Okej. Ska det alltid finnas mat i skålen eller ger man några gånger om dagen?

Cireea
0

#2 Fri tillgång till Foder.

"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Todays fortune: You're shit out of luck

HamsterLinn
0

#3 om man har fri tillgång till Foder, äter inte hamstern bara upp dom goda fröna då?

Cireea
0

#4 Så länge det finns Foder i skålen så är det fri tillgång. 
Om hamstern bara väljer vissa delar av fodret så låter man fodret  ligga, för då är det fortfarande fri tillgång till Foder.

HamsterLinn
0

Ok. Jag fattar #5

hamstercutie
0

Tänkte skriva en fråga här i detta inlägg eftersom det också gäller mat. Har ni tips på någon bra fröblandning som finns i de flesta djuraffärer?

Hamsterdvärg
0

Sån här tycker min hamster om och en kunnig Victoria Rachel rekomendera den:) Jag vet inte om man får ha med andra bilder isåfall förlåt och ta bort bilden cireea😊 om man inte får så visste jag inte

Cireea
1

#8 Självklart är det inte tillåtet att använda andras bilder, det är ett brott mot upphovsrättslagen. Det står även i våra Sajtregler, så jag rekommenderar att du läser reglerna en vända om vad som gäller. 

Länka istället.

Hamsterdvärg
0

Ok förlåt

Hamsterdvärg
0

Jag Ber så mycket om ursäkt

hamstercutie
0

En snabb fråga. Jag har precis köpt Versele-laga nature till min dvärghamster. Kan man blanda den maten med Brit pellets? Tycker att det är onödigt att bara slänga Pepsis pellets som Pepsi haft innan.

Emma,tb
0

#12 jag skulle absolut inte rekomendera versele laga nature. Alldeles för mycket socker i vilket kan leda till diabetes. Köp istället tex crispy müsli eller Bunny dvärghamsterdröm (expert) Du kan blanda i pellets.🙂

91Marran
0

#13 kan vara svårt att räkna ut värdena när man blandar. Vet du ungefär hur mycket det ska vara utav varje i gram? Kan vara kul att veta. :)

Mvh
Mig

Emma,tb
0

#14 Jag har ingen aning är inte insatt i sånt, men säger bara att jag absolut inte rekomenderar versele laga nature då det blir en väldigt stor risk för diabetes. Jag ska snart beställa Bunny dvärghamsterdröm (expert) Då jag vet sen innan att det är super och att våran uppfödare rekomenderar det. Sen ska jag även försöka blanda i lite hirlskolvar” och lite pellets eftersom att jag har kvar det sen förut. Sen ska jag även försöka blanda i lite örter men det kommer jag inte göra nu. Om hon ska ta slut på det hon har så gör det inget om hon blandar i iaf lite tills det tar slut.

Cireea
0

#15 Bunny-fodret är ju bra som det är. Allt du lägger till i fodret ändrar dess värden, vilket gör att det kan bli helt knasigt. Var försiktigt, det kan påverka din hamster om dina värden blir helt åt skogen.

Emma,tb
0

#16 Vet att det är bra som det är men menade mest att jag kommer ge dem hirlskolvar”, örter osv genom maten.🙂

Emma,tb
0

#16 Vet att det är bra som det är men menade mest att jag kommer ge dem hirlskolvar”, örter osv genom maten.🙂

hamstercutie
0

#13 Tack för att du skriver detta så tidigt. Nu är det lika bra att jag köper bunny dvärghamsterdröm. Hoppas det inte gör något att man varierar lite i fodret? Men jag ska ändå först och främst låta Pepsi äta upp sina pellets. När det är dags att köpa nytt beställer jag bunnydvärghamsterdröm. Expert ellee basic.

hamstercutie
0

#13 Tack för att du skriver detta så tidigt. Nu är det lika bra att jag köper bunny dvärghamsterdröm. Hoppas det inte gör något att man varierar lite i fodret? Men jag ska ändå först och främst låta Pepsi äta upp sina pellets. När det är dags att köpa nytt beställer jag bunnydvärghamsterdröm. Expert ellee basic.

Emma,tb
0

#19 Låter jätte bra!👍🏻