Hamster iFokus

Hamster

Etikettrysk-vintervit
Läst 364 ggr
Emma,tb
2020-02-27 18:18
0

Hemsida?

Hej! Jag funderar som sagt på att starta en uppfödning senare men jag kommer inte att bli reggad uppfödare. 😃 Kan jag ändå starta en hemsida och en slags sida på Facebook och Instagram även om jag inte är reggad uppfödare? Tex där jag skriver fakta om oss, vilka mål vi har, osv och om någon har frågor gällande hamster så är det något vi kan svara på..?!😄 Snälla Hjällp!!!❤️

Cireea
2020-02-27 18:23
0

Självklart kan du ändå skaffa en hemsida, det är absolut ingenting som enbart registrerade uppfödare har. Jag födde upp utan att vara registrerad i flera år men hade ändå en hemsida och Facebooksida. Det är ett sätt att kunna kommunicera med sina följare, tidigare köpare och framtida köpare. 

Vad var det för art du tänkte satsa på? Har för mig att det var någon dvärghamster. 
Ska du registrera djuren i någon förening ändå? Föra stam på annat sätt?

Man måste inte vara registrerad uppfödare för att få stamtavlor på djuren tänker jag. Det räcker att vara medlem för att registrera djuren.

"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Todays fortune: You're shit out of luck

Emma,tb
2020-02-27 20:11
0

#1 Tänkte satsa på rysk vintervit i början.👍🏻 Jag är medlem i SHF och min Hybrid är reggad där och har stamtavla och reg:bevis.😁 Jag tänkte registrera ungarna i SHF och bli medlem i SHS när jag har köpt avelsparet och väntar till rätt ålder. Så dem kommer också att bli reggade i SHS och då stamtavla därifrån. ( Vet dock inte om det är jätte nödvändigt att få stamtavla i SHF också )?. Föder du upp rysk vintervit?😊

Cireea
2020-02-27 20:42
0

#2 Du behöver inte registrera i båda föreningarna om du inte vill. Det bestämmer du själv. Viktigt att ha stamtavla på vintervita, annars kommer dom räknas som hybrider. 

Jag föder bara upp guldhamster 🙂

Emma,tb
2020-02-28 12:26
0

#3 Ok. Tror du att det blir svårare att sälja ungarna till någon seriös om jag inte är reggad? Kan jag sälja vissa lämpliga ungar för avel ändå?😊

Cireea
2020-02-28 13:25
0

#4 Nej, det som har betydelse är att du registrerar själva ungarna så dom har stamtavla. Har dom ingen stamtavla av något slag kommer ingen seriös uppfödare vilja köpa då djuren i så fall räknas som hybrider.