Helt lila
Hej Klippte klorna på min robbe då jag upptäckte 2 saker Först att han luktar surt är det normalt? Och sen att hans tunga är helt mörk lila/blå typ är det nått och oroa sig för? Har inte märkt någon av sakerna tidigare
Är doftkörteln infekterad?
Mvh
Mig
Nej Men han är helt gul på magen
Då måste doftkörteln göras ren och tvätta bort det andra på magen. Doftkörteln ska vara ljus och fin.
Mvh
Mig
Ok nån som har tips på hur man håller i honom? Han skriker och sprattlar så fort jag försöker hålla honom i nackskinnet
Och vad ska man tvätta med? Vatten?
Jag hade åkt in till veterinären för att avgöra hur pass allvarligt det är. Kan behövas medicinering.
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Todays fortune: You're shit out of luck
Ok kommet kontakta veterinär imorgon Lyckades tvätta lite med ljummet vatten nu Ska man städa buren oftare eller någonstans som kan underlätta inflammationen typ? Läste även på en sida att det kan bero på att det är en tumör i doftkörlten stämmer det?
#7 Hur ofta städar du nu? Så länge det inte är skitigt i buren är det ingen fara. Se bara till att tömma kisshörnan/toaletten samt rensa boet ofta, det ska man oavsett infektion eller inte.
Huruvida det kan vara en tumör i doftkörteln kan bara en veterinär svara på.
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Todays fortune: You're shit out of luck
Ska jag tvätta med någonting speciellt då typ alsollösning eller räcker det med vatten?