Tvättar sig länge
Jag har billie uppe och hon hoppade in i min hoodie luva eftersom jag har den bak och fram om hon vill va där,och på 1 sekund somnade hon där i,sååå gulligt!sen så la jag henne i en rund plast låda med en kudde i sig som är fylld med papper, och där somnade hon en liten stund,sen när hon vaknat började hon tvätta sig och klia sig liite som dom gör i bland,men HOM tvättade sig i typ 10 min?? Är det normalt,hon har vågat tvätta sig längst 1 min förut när jag haft henne uppe. Är detta (att hon somnar och tvättar sig utanför) ett bra eller dåligt tecken?
Jag tror hon tvättar sig för att hon vill få tillbaka sin egna lukt efter att ha luggit och fått annan doft på sig. Så gör min med, om jag håller honom ett tag så tvättar han bort min lukt sen, som att jag stinker 😀
Vissa hamstrar kan stress tvätta sig, tvätta sig när de brunstar eller när de bara känner sig smutsiga. Mina känner sig väldigt kränkta och äckliga när jag gosat och pussat på dem, det blir direkt ner i sandbadet och putsa sig ordentligt!
#2 gillar hon alltså inte att gosa? Jag tvingar henne inte, hon vill gosa och då brukar jag klappa och klia på henne och när jag slutar blir hon ledsen så snabbt jag börjar så blundar hon och slappnar av igen,somnar också ibland. Hon beundrade inte idag, men säg till om jag inte borde gosa med henne tack!❤️
#2 gillar hon alltså inte att gosa? Jag tvingar henne inte, hon vill gosa och då brukar jag klappa och klia på henne och när jag slutar blir hon ledsen så snabbt jag börjar så blundar hon och slappnar av igen,somnar också ibland. Hon beundrade inte idag, men säg till om jag inte borde gosa med henne tack!❤️