Hamster iFokus

Hamster

Etiketthamster
Läst 1113 ggr
Kex!
0

Hur tämdje du din hamster?

Jag skulle tycka att det skulle vara intressant om folk kunde berätta om hur hen fick sin hamster tam! Alla hamstrar är individer och alla har olika tekniker för att få sin hamster tam. Så om du vill berätta hur du gjorde hade det varit riktigt intressant att få veta!

// Lova

Uppfödare Miryks Hamsteruppfödning

HamsternPutte
0

Jag gör  bara som så att har jag en ny hamster sen släpper jag ner den i buren och där får den vara 1-2 dagar sen brukar jag stoppa ner händerna och låta dne ta mat ur mina händer och lite sånt där,sen testar jag om den vill komma upp och sen håller man bara på så tills den är tam

Twix741
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Min första hamster hade jag riktigt tur med. Köpte han och hans bror från en uppfödare (tyvärr har hans bror gått bort) och han var tam från början. Han var själv i 3 dagar och var helt tam efter det. Visst så blev vi ju bättre vänner och han kände sig mer trygg med mig men han har aldrig bitit eller varit rädd för mig. Den ända gången han har bitit någon är när min pappa skulle hålla honom för första gången haha. Han har alltid varit snäll och på Tisdag fyller han ett år, min älskling gud vad snabbt tiden går❤️

Twix741
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Teddy, som jag köpte ganska snabbt efter Twix bror Dog var lite annorlunda. Han var så otroligt liten när han kom hem till oss (han var över fem veckor) och även fast han är en guldhamster så var han lika liten som en dvärg. Han har alltid varit försiktig av sig och det sa även uppfödaren. Han lämnades 3 dagar och när jag höll honom första gången så sprang han så snabbt att jag knappt kunde hålla honom haha. Efter några dagar och några nafsningar blev vi bara bättre vänner och idag är han en riktig myshamster❤️

Kex!
0

Jag känner nu när jag skapade detta inlägg att jag borde skriva hur jag gjorde/gör men ärligt talat har jag glömt bort vad jag gjorde både med min första och andra hamster och den tredje är halvtam, låter mig röra henne och går i min hand och tar mat ur mina händer

// Lova

Uppfödare Miryks Hamsteruppfödning

IsabellsHamsterhem
0

Fått över ett 30 tal hamstrar tama. Olika metoder varje gång för alla är individer. Men för det mesta så brukar jag bara skopa upp dem underifrån och ta ut och sätta på mitt knä sen får se springa där medan jag klappar dem. Är jag rädd för att den ska bita mig så har jag handskar, är det en väldigt sprallig så sitter jag i lekhage :)

Rescue --> https://isabellshamsterhem.weebly.com/

Guldhamster, Campbell Dvärghamster, Vintervit Dvärghamster och Roborovski Dvärghamster uppfödning --> https://luvaxhamstery.weebly.com/

BicaFokus
0

#2 #3 Gud så söta dem är😍

[Djurälskare000]
0

Jag hade väldig tur med min dvärghamster. Han var inte "tam", han var rädd. men det gick att ta upp honom och han har ALDRIG bitit eller nafsat på någon! Men nu är han inte rädd, han har blivit en helt underbar hamster, som bara vill komma upp hela tiden!! 😀