Min kompis hamster bits....
Hej đ
Min kompis hamster bits nÀr hon stoppar ner sin hand i buren. Men han biter inte hennes syster eller mamma. Han bits sÄ hÄrt att hon börjar blöda och hon undrar: "Kan man bli blodförgiftad nÀr dom bits sÄ hÄrt? "
Hon tvĂ€ttar hĂ€nderna innan och hon har testat att ge godis till honom men han anfaller Ă€ndĂ„âŠ
AnvÀnder hon tvÄl?
Mvh
Mig
#2 Nepp, bara vatten
#3 Man ska inte göra det tror jag.. ifall han slickar pÄ hennes hÀnder dÄ sÄ fÄr han ju i sig gifter⊠( rÀtta mig om jag har fel )
#4 Man ska anvÀnda doftlös/parfym fri tvÄl som Àr till för folk med "kÀnsligare" hud.
Annars sĂ„ kan matrester osv stanna kvar pĂ„ hĂ€nderna eftersom det ej gĂ„r bort med bara vattenâŠ! đ
Min guldhamster uppfödning ---> https://deniqueshamstrar.weebly.com đș
â€ïžMedarbetare pĂ„ Hamster ifokus
#4 Det finns ingen gift i tvĂ„l om det Ă€r det du tror, dĂ„ skulle vi alla mĂ€nniskor inte mĂ„ sĂ„ braâŠ
TvÀtta hÀnderna med tvÄl och vatten innan man hanterar hamstern för att fÄ bort saker som kan göra hamstern sjuk samt fÄ bort matrester som hamstern kan tycka vara gott att smaka pÄ. Om vi sÀger att man t.ex. spillde ketchup pÄ hÀnderna rÀcker det inte med att bara torka bort det, hamstern lÀr kÀnna lukten ÀndÄ, sÄ man mÄste tvÀtta hÀnderna.
#6 Jaha okej, men assĂ„ jag menar om hamstern fĂ„r i sig tvĂ„len? Ăr det inte farligt dĂ„ heller? Jag brukar alltid tvĂ€tta hĂ€nderna noggrant med vatten sĂ„ dom Ă€r rena och sen ta upp hamstern men jag ska göra annorlunda :D DĂ„ sĂ€ger jag det till min kompis, tack!
#7 Man ska ju inte kÀka tvÄl men det Àr inte farligt att rÄka fÄ i sig. Om man sköljer hÀnderna noggrant efter tvÄlningen sÄ kan inte hamstern fÄ i sig tvÄl (- hamstern mÄste dessutom slicka en massa pÄ hÀnderna med tvÄlrester för att kunna fÄ i sig tvÄlen.) Att bara anvÀnda vatten Àr egentligen ingen tvÀttning utan bara en sköljning, hÀnderna blir inte helt rena av bara vatten. BÄde hamster och mÀnniska tjÀnar pÄ att man anvÀnder ordentlig handhygien med bÄde tvÄl och vatten. AnvÀnd dock ej handsprit, Àr inget som behövs och hamster lÀr inte gilla den starka doften.
#8 Okej!