Hamster iFokus

Hamster

Etiketthamster
Läst 1568 ggr
[SweetieJulia]
0

Vilken mat ska jag köpa??

Jag har ju haft en guldhamster vid namn Julia men hon dog den 15 mars och jag vill gärna köpa en till hamster, men jag får besluts ångest över vilket Foder jag ska köpa. Jag har ju lite fröblandning kvar från Julia, och då tänker jag att jag kanske inte behöver köpa ny fröblandning men jag vet inte.Snälla hjälp. Vilken ska jag köpa: hamster complete, hamster brit animals eller ska jag köpa mer fröblandning, jag tänker om jag köper nån av dem andra som inte är fröblandning så kan jag ju blanda ihop dem med fröblandningen som jag har kvar sen Julia.. Gud va svårt det är att välja

EmiCar
0

En blandning mellan pellets och en fröblandning är det bästa. Sedan så ska ju hamstern få färsk Foder minst 3 gånger i veckan. :)

Min guldhamster uppfödning ---> https://deniqueshamstrar.weebly.com 🌺

❤️Medarbetare på Hamster ifokus 

[SweetieJulia]
0

#1 ja det vet jag, färskfoder får dem flesta av mina hamstrar nästan varje dag. Jag har en fröblandning nu som är en blandning av frö och pellets men tänkte bara på att i början när jag hade Julia då åt hon hamster complete och hamster brit animal men sen bytte jag till fröblandning så jag funderar på att göra så till min framtida hamster. Tack för kommentaren

[HoneyTorbjörn]
0

blanda eget

[SweetieJulia]
0

#3 mm, jag har tänkt på om jag ska göra det. Vi får se vad som händer

91Marran
0

Jag vågar inte blanda olika Foder då det är svårt att veta hur mycket man ska ha av varje. Det kan man ju räkna ut i och för sig. Blandar hellre eget.

Mvh
Mig

[SweetieJulia]
0

#5 mm, jag förstår dig , det är lite jobbigt när man inte riktigt vet hur mycket man ska ha av allting men man kan ju kolla upp det

91Marran
0

#6 det går ju i och för sig lätt att räkna ut.

Mvh
Mig

EmiCar
0

#3 Att blanda eget Foder kräver MYCKET research, det är inte lätt. Därför rekommenderar jag ej att göra det för nybörjare. Annars finns Mixerama.de, det har väldigt bra mat! Dock så är hemsidan på tyska…

Min guldhamster uppfödning ---> https://deniqueshamstrar.weebly.com 🌺

❤️Medarbetare på Hamster ifokus 

[SweetieJulia]
0

#8 mm, jag har sett sidan och det verkar som  att dem har rätt så bra mat

[HoneyTorbjörn]
0

#8 Dagens skämt! Nej sålänge du använder recept exempelvis *namnet censurerat på grund av skum förening* eller någon annan förenings recept…eller så blandar du eget. *namnet censurerat på grund av skum förening* har en bra fusklapp till Foder på deras forum. Man behöver inte alls någon research eller utbildning

91Marran
1

#10 är det recept per gram? Är ingredienserna specifierade? Vad är värdena? Kan du länka fodret?

Mvh
Mig

[HoneyTorbjörn]
0

#11 Nope jag länkar inte till deras forum då det är för medlemmarna. Och vad jag brukar du ta recept från andra och kalla ditt egna foder 😉

91Marran
0

#12 Har jag aldrig gjort! Alltomhamstern ljuger om du har hört det från henne. Har tecnolocy, bamse och bacon som eget Foder. Ger inte ut mina Foder. Säljer endast till seriösa personer. Fick aldrig ett recept av henne, så hur jag skulle ha tagit det vet jag inte.

Mvh
Mig

91Marran
0

#12 tänker inte bli medlem med det påhoppet. Hittade inte er hemsida igår heller. Måste man vara medlem för den också?

Mvh
Mig

[HoneyTorbjörn]
0

#13 Okej! Men vad sökte du på? Hemsidan är ju gratis att kolla in.

91Marran
0

#15 kan du länka till hemsidan? Sökte på,  *namnet censurerat på grund av skum förening*.

Mvh
Mig

[HoneyTorbjörn]
0

#16 varför undrar du? :)

91Marran
0

Jag hittar inte dit. Funderade på att läsa lite mer om föreningen innan jag säger nej till den.

Mvh
Mig

[SweetieJulia]
1

Nu släpper vi det här tjafset, och tänker positivt istället

91Marran
0

#19, Det gör vi :)

Mvh
Mig

[HoneyTorbjörn]
0

*namnet censurerat på grund av skum förening*

91Marran
0

#21 Tack! :)

Mvh
Mig

Cireea
4

"föreningen" som nämns i detta inlägg inte är välkommen på denna sajt då jag och många andra finner den högst oseriös och skum. Vill man diskutera "föreningen" kan man göra det privat. Inga länkar eller omnämnanden ska finnas på denna sajt.

"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Todays fortune: You're shit out of luck

91Marran
0

#23 Tack då vet jag! :)

Mvh
Mig

[HoneyTorbjörn]
0

#23 Men du hur vet du att den är oseriös lägg av nu med detta trams

Cireea
4

#25 Jag finner allt runt "föreningen" oseriöst och skumt. Jag som Sajtvärd har rätt att välja vad som får finnas på min sajt och jag vill inte ha denna "förening" på sajten. Passar det inte är man välkommen att lämna sajten. 🙂

[HoneyTorbjörn]
0

#26 Men du har inte rätt att kränka föreningar och folk. Vad jag har hört så burkar du ge skrivförbud "du har skrivförbud  i två veckor" sen så går det två veckor och en månad när man kontaktar dej säger du " Nej jag bestämmer vem som ska vara på min sajt" antagligen säger du att man har livsbann eller så håller du ditt ord!😉

Cireea
3

#27 Jag kränker ingen. Det här är min sajt och jag bestämmer vad som finns här och vilka som är välkomna. Bryter man ständigt mot våra regler är man inte välkommen och om man dessutom hoppar på mig i privata meddelanden efter man blivit avstängd så blir den där veckan eller två ganska snabbt betydligt längre. 😉

Men det är såklart upp till dig om du vill tro på en sida av storyn. Däremot vill jag be dig att ta dina personliga problem med mig privat, det är inget som hör hemma här på sajten. 🙂

[HoneyTorbjörn]
0

#28 Fast man inte har gjort något på två veckor och du tar inte bort skrivförbudet?

Cireea
4

#29 Jag vet vem du pratar om och denne person fortsatte trakassera mig i personliga meddelanden trots att jag bad denne sluta. Personen gjorde även fler konton för att försöka hänga kvar på sajten trots tillsägelse och skrivförbud på sitt "main konto". Därför blev det ett permaban på denna person. 

Väljer man att bryta mot regler, gå emot mina tillsägelser och sedan tjafsa med mig privat så är man inte välkommen på mina sajter. Det är min fulla rätt som Sajtvärd att välja vem som får vara på min sajt. Jag kan ge vem som helst skrivförbud utan någon som helst förklaring.
Se det här som mitt hem, jag väljer vem som är välkommen och inte. 

Känner du att jag förklarat mig tillräckligt eller har du fler problem att diskutera?
Detta kan du då ta med mig privat då detta inte hör hemma på sajten. Det är sista gången jag säger till.