Otur i turen? Eller?
Hej! Igår hittade jag min älskade hamster! Hon hade bott i min garderob hela tiden! Min garderåb består av lådor i galler som man lägger kläderna i och när vi hittade henne hade hon fastnat i gallret:( efter att ha klippt sönder ett antal kläder inklusive gallret fick vi äntligen ut henne! Men hennes ena ben ser lite konstigt ut och hon vill inte stödja så bra på det, men hon är pigg och hon piper inte eller så. Jag har googlat runt en del och de flesta skriver att man inte behöver åka till veterinären. Vad tror ni? En till sak är den att hon inte ”vecklar ut” öronen, kan hon vara skadad om dom med?
Skulle åkte med henne till veterinären! Hon har ju skadat sig och google kan inte veta hur illa.
Jag skulle nog rådfråga veterinär och ev skicka en bild om de är okay
Vad skönt att du hittade din hamster! 😃
Jag håller med de andra, du borde kolla det med en veterinär. Hon måste ju ha lite ont i benet om hon nu inte vill stödja på det. 😐

Anledningen till att många skriver att man inte ska ta hamstern till veterinär om nåt händer med typ benbrott är för att oftast är det ingenting man kan göra åt just skadan. MEN oavsett om det är en skada som veterinären inte kan fixa så kan han skriva ut smärtstillande som hamstern kan få under tiden den läker.
Sen kan det ju vara så att just din hamster har andra skador än dom som synd. Att öronen ligger bakåt kan vara ett tecken på smärta och då kan det vara bra om en veterinär får chansen att känna igenom den efter skador.
Om inte annat tror jag att man själv som hamsterägare blir lugnare om man fått ett utlåtande från en veterinär om att allt är ok.
Och framför allt underlättar det nog otroligt mycket om en hamster har ont att få hjälp att lindra smärtan under tiden.
Ett brutet t.ex ben gör ju otroligt ont.
Okej alla! Vi frågade en veterinär på telefon och hon sa att vi skulle avvakta för att det inte lät som om hamstern har brutit något. Tack för alla svar!